AIS

  • Dette emne har 2 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 11 år siden af giib.
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2597
    877
    Keymaster

    Hej.
    Er der nogen der har AIS erfaring.
    Jeg har tænkt mig at investerer i sådan et anlæg, men er i tvivl om hvad man skal købe.
    Mærkevarer koster omkring 6-8.000,00kr og så er der Nasa Marine til ca 3.500,00kr.
    Jeg har i min tidligere båd haft Nasa instrumenter og været godt tilfreds.
    Hvorfor skal man gi’ det dobbelte, hvis det halve er nok?

    På forhånd tak
    877
    Bjarne

    #9963
    Anonymous
    Keymaster

    Hej Bjarne

    Jeg har købt Comar AIS til min Raymarine plotter og til min PC navigator.

    Comar Systems AIS-Multi AIS Engine with Antenna Splitter (udelukkende modtager, og med NMEA og USB udgang). Sættes på den normale VHF antenne via integreret VHF splitter, og leverer AIS til plotter og til PC.

    Det er billigt, det virker fortrinligt og er let at integrere. købte det her:

    http://www.tcschandlery.co.uk/

    Jeg er glad for den sikkerhed det giver.

    #9964
    giib
    Keymaster

    Jeg har en Raymarine AIS modtager, jeg købte som en del af en pakke i England.

    Der er efter min mening ingen god grund til at de skal være så dyre.

    Jeg kan ikke forstille mig, der er den store forskel på de dyre og billige, måske noget med holdbarheden.

    Man sørg for at købe en, der integrerer med din plotter, så du får alarmerne op der, hvor du står og styrer.

    Jeg har dog den mening, at os lystsejlere IKKE skal sende AIS, da man så vil modtage ALT for mange AIS alarmer, inklusive de lyst sejlere, der glemmer at slukke for systemet (møgirriterende). Vi lyst sejlere skal nok kunne finde ud af at holde øje med hinanden, og så skal vi jo alligevel vige for erhvervs fartøjerne.

    AIS er en rigtig god ting, som i den grad bidrager til sikkerheden.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.