Bundmaling på z-drev

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2221
    405
    Keymaster

    Hej.
    Er der nogle der ved om man må male bundmaling på drevet.
    Jeg for mange rur lige ved indsugningen til motoren.

    #9370
    HO
    Keymaster

    Hej.
    Er der nogle der ved om man må male bundmaling på drevet.
    Jeg for mange rur lige ved indsugningen til motoren.

    hejsa
    ja det må du meget gerne.
    vi maler nok 40 – 50 både hvert år, både med primer og bundmaling.
    Hilsen
    HO

    #9371
    giib
    Keymaster

    Der findes noget specielt spray maling til drev og propeller. Jeg mener det er “International” der laver det; dåsen er i hvert fald lyseblå og malingen grå. Men mon ikke Hempel har noget tilsvarende. Jeg har brugt på mit drev/propeller, og der er ingen ruer.

    Til næste sæson vil jeg prøve at spraymale giveren til loggen, og se om jeg kan holde den fri for ruer også.

    Bare husk på, at det er vigtigt at prime/grunde aluminiums drev/propeller.

    #9372
    Flemming
    Keymaster

    Jeg maler mit S-drev med grå drevmaling fra Volvo Penta. Det er vist den samme type, som drevet originalt er malet med. Jeg har ingen problemer med ruer.

    Jeg har hørt, at det er en dårlig ide, at male drevet med almindelig bundmaling, da det går dårligt i forbindelse med aluminium. Har set flere stærkt korroderede drev, som netop ser ud til at være malet med traditionel bundmaling. Om forskellen ligger i, hvorvidt man primer grundigt eller ej ved jeg ikke, men drevmaling fungerer i alle tilfælde, så jeg har ikke tænkt mig at eksperimentere med det.

    #9373
    Sebastian Schiøler
    Keymaster

    Hej.
    Er der nogle der ved om man må male bundmaling på drevet.
    Jeg for mange rur lige ved indsugningen til motoren.

    hejsa
    ja det må du meget gerne.
    vi maler nok 40 – 50 både hvert år, både med primer og bundmaling.
    Hilsen
    HO

    Hej

    Jeg troede ikke man måtte bruge kobber holdig maling på aluminium.

    #9374
    405
    Keymaster

    Hej
    Jeg skal til at montere varmt vand i en Bavaria 32. Er der nogle der ved hvor man kan købe de 15mm plast fittings Bavaria bruger, og 15 mm rød slange der er godkendt til brugsvand, Jeg har tænkt på at købe en 20 liters varmvandsbeholder med en elpatron, hvor stor er den fra fabrikken?

    #9375
    Lars Bøllund
    Keymaster

    Hej Tomas
    Slanger og fittings er et Whale 15 produkt som du kan finde på side 148 i Watski kataloget.
    Med hensyn til varmtvandsbeholder ved jeg ikke hvilken du tænker på. Selv har jeg ved Kjøller købt en Isotemp Slim som har en diameter på Ø295 mm. Den har jeg så, i vores 33 Cruiser, monteret liggende under agterkøjen i rummet mellem vandtank og diseltank. Jeg mener også at huske at der under gør-det-selv sektionen her på hjemmesiden er en beskrivelse af en lignende installation.

    Held og lykke med det (men vi er da vist ramt lidt ved siden af tråden)

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.