Problemer med volvo Penta sejldrev 130S-B

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2340
    Anonymous
    Keymaster

    Hej Alle.

    Jeg har problemer med mit Volvo Penta Sejldrev, idet drevet ikke ville indkoble ved frem.
    Drevet vil altid gå i bak, men ikke i frem når motoren kører. Dog er det ligesom drevet er svagt indkoblet.
    Hvis jeg standser motoren og kobler drevet i frem og igen starter motoren mens drevet står i gear, er drevet fuldt indkoblet, men vil så ikke igen gå i gear hvis jeg har været i bak eller frigear.
    Det er ikke kabelforbindelsen da den er tjekket.

    Problemet findes ned i drevet, men Volvo Penta forhandleren , kan ikke rigtig give en forklaring , ud over at drevet skal ud af båden og repareres.
    Har andre prøvet noget lignende?

    Båden er en 2 år gammel Bavaria 37 Cruiser, med en D1-30 motor og et 130S-B sejldrev.
    Båden er købt brugt sidste på sommeren 2008 i Holland og jeg har undersøgt det lidt og garanti fra Volvo er der ikke rigtig noget af.

    Håber nogen kan hjælpe med en forklaring eller et råd.

    VH/Peer
    Aalborg Sejlklub.

    #9518
    Andersen
    Keymaster

    Hej Peer

    Jeg har også en Bavadra 37 med en motor og drev af samme størelse.
    Vi havede noget nær det samme problem dog havede vi en skurene lyd fra drevet som efter lang sejlads med motor kunne drevet hyle når jeg satte det i gear efter at det havede været i frigear.
    vi havede dog garanti på drev og moter og fik derfor et nyt overhus til drevet af volvo penta.
    Men HUSK HUSK at få en kvittering af volvo forhandleren når han afmontere drevet.
    Den volvo forhandler som afmonteret vores gik konkurs imens han havede drevet hvilket gav en masse problemer med at få drevet udleveret og monteret igen.

    Håber at du kan bruge dette og ellers er du meget velkommen til at kontakte mig
    Med venlig hilsen
    Michael Andersen
    22637839
    Bavaria 37 LEA holbæk

    Hej Alle.

    Jeg har problemer med mit Volvo Penta Sejldrev, idet drevet ikke ville indkoble ved frem.
    Drevet vil altid gå i bak, men ikke i frem når motoren kører. Dog er det ligesom drevet er svagt indkoblet.
    Hvis jeg standser motoren og kobler drevet i frem og igen starter motoren mens drevet står i gear, er drevet fuldt indkoblet, men vil så ikke igen gå i gear hvis jeg har været i bak eller frigear.
    Det er ikke kabelforbindelsen da den er tjekket.

    Problemet findes ned i drevet, men Volvo Penta forhandleren , kan ikke rigtig give en forklaring , ud over at drevet skal ud af båden og repareres.
    Har andre prøvet noget lignende?

    Båden er en 2 år gammel Bavaria 37 Cruiser, med en D1-30 motor og et 130S-B sejldrev.
    Båden er købt brugt sidste på sommeren 2008 i Holland og jeg har undersøgt det lidt og garanti fra Volvo er der ikke rigtig noget af.

    Håber nogen kan hjælpe med en forklaring eller et råd.

    VH/Peer
    Aalborg Sejlklub.

    #9519
    Anonymous
    Keymaster

    Hej Michael.

    Tak for dit svar selv om dit problem ikke helt ligner mit , dog har jeg et spørgsmål var det nødvendig at pille hele drevet ud da nu fik gearkassen skiftet ?.
    Og til alm. orientering var der to Volvo Penta forhandlere der forlagt mit problem, oplyste at drevet skulle ud af båden.
    Det klarede jeg selv og herved fandt jeg ud af ,at gearet er et ZF gear. Hvilket er et meget stort firma på verdensplan, med afdeling både i København og Aalborg hvor jeg bor.
    Jeg valgte derfor at medtage drevet til Aalborg afdelingen, som gemmengik gearet, uden at kunne finde fejl, dog var justeringen på gear-armen (det er den som går ovenud af drevet) ikke korrekt, så firmaet justerede denne for mig, drevet kom i båden og det hele har virket i ca. 1 måned.
    Nu er den galt igen , med svigt ind imellem, så Jeg får besøg af ZF imorgen for endnu en justering så må vi se om det hjælper.

    Dette kan dog klares uden at drevet skal ud af båden, så det er ikke altid man skal stole på hvad Volvo Penta forhandlerne melder ud. Hvis nogen skulle få et lignende problem udenfor garantien.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.