Ventilation af motorrummet

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2357
    Jesper Lassen
    Keymaster

    Hej.
    Jeg har for nyligt lydisoleret mit motorrum i oversiden op mod nedgangen til kahytten da der her ikke var nogen lydisolering. Det har hjulpet fint på lyden.
    Jeg mener at observere, at der nu bliver noget varmere i motorrummet. Jeg har dog ikke fået nogen alarmer fra motoren. Kan jeg være kommet til at lukke nogle friskluft tilførsler? Er der nogen der ved hvordan der trækkes luft ind i motorrummet (hvis der da overhovedet gøres dette)?

    #9558
    giib
    Keymaster

    Er det tydeligt hørbart ? (svært spørgsmål, alt er jo som bekendt relativt)
    Hvordan isolerede du ? Billeder ?
    Jeg er MEGET interesseret i at gøre det samme.

    #9559
    HO
    Keymaster

    Hej.
    Jeg har for nyligt lydisoleret mit motorrum i oversiden op mod nedgangen til kahytten da der her ikke var nogen lydisolering. Det har hjulpet fint på lyden.
    Jeg mener at observere, at der nu bliver noget varmere i motorrummet. Jeg har dog ikke fået nogen alarmer fra motoren. Kan jeg være kommet til at lukke nogle friskluft tilførsler? Er der nogen der ved hvordan der trækkes luft ind i motorrummet (hvis der da overhovedet gøres dette)?
    Hejsa
    Jeg har gjort det samme.
    Utrolig det ikke er lavet fra fabrikken – men det er nu flere ting som undrer en, når man er vant til at bygge X hver dag.
    Det har hjulpet helt fantastisk på lyddæmpningen.
    Min motor bliver ikke varmere af den grund, den får masser af luft nedenfra ved drevet, selvom den har kørt en hel dag, er det ikke særlig varmt i motorrum.
    Udførelsen er bare en lydisoleringplade som passer på mål, og limet op med simson klæber – pladen skal runde noget og skal i spænd med en plade og nogle støtter ned på motor indtil klæberen er hærdet.

    #11543
    Lars Bøllund
    Keymaster

    Hej
    På min 33er trækkes forbrændingsluften til motoren ind agterfra og jeg tror det er det samme på 30eren.
    Under agtertoften, modsat gaskassen, er der er et luftspjæld (jalousi) hvor igennem luften trækkes ned i rummet agten for agterkahyt/kistebænk. Via kanalen under agterkøjen (mellem vandtank og diseltank) er der derfra direkte forbindelse til motoren.
    Den har altså fin mulighed for at få frisk luft udefra

    Med venlig hilsen

    #9560
    Jesper Lassen
    Keymaster

    Er det tydeligt hørbart ? (svært spørgsmål, alt er jo som bekendt relativt)
    Hvordan isolerede du ? Billeder ?
    Jeg er MEGET interesseret i at gøre det samme.”

    Jeg syntes der er meget hørbart, men alt er jo relativt. Jeg isloerede først “enderne”, og sluttede af med et stykke der monteres i en bue oppefra og ned. Jeg har brugt 2 cm motorrums-isoleringsskum med folie og selvklæbende bagside.
    Den selvklæbende bagside kunne ikke holde da det sidder i spænd i en bue, så jeg monterede en liste nederst på tværs, så det er klemt fast. Foroven sidder det i klem med dobbelt lag så det lige passer. Jeg har et billede, så send en mail så returnerer jeg billedet. Det hele er tapet i hjørnerne med alutape.

    #9561
    HO
    Keymaster

    Hvordan isolerede du ? Billeder ?
    Jeg er MEGET interesseret i at gøre det samme.”
    hej
    det var mig næsten umulig at tage foto af “sølvpapir”
    Men se om du kan se noget på:
    http://www.kongeaamc.dk/bavaria/dioder.htm
    scroll lidt ned på siden.
    Men det er ikke så svært – skær et stykke der passer – jeg limede det op bagerst med simson klæber – en plade og med understøtning ned på motor.
    dagen efter bukkede jeg det forsigtig op foran, så det klemmer i for – og det sidder fint endnu.
    det er stor forskel på støjen i cockpit når man går for motor.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.