udvendig monteret bov propel.

  • Dette emne har 1 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 14 år siden af Henning.
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2409
    703
    Keymaster

    Jeg har en Bavaria 36 med stor vandtank placeret under for kahytten. Der er derfor pladsproblemer med en alm. bovpropel montering.
    Er der nogen, som har erfaring med den nye eksterne bovpropel, som er på markedet.
    Den bliver jo ganske enkelt boltet op under båden helt ude i forstavnen.
    Jeg så den på Bella og det virker meget smart. Montagen er ganske enkel ift. alm bovpropel.

    Søren Wrang Sønderborg.

    #9684
    Henning
    Keymaster

    Hej Jesper Lassen og Søren Wrang
    Jeg har netop set Jeres indlæg i Bavaria debatforum angående Bovpropel i en Bavaria 30 C. og Bavaria 36.
    Vi fik i foråret 2009 monteret en Exturn 180 på 1,8 kW på vores BA 30C fra 2005, og vi er meget glade for den.
    Vi valgte en Exturn udvendig bovpropel fordi, den er let at montere, det kunne vi selv gøre, og den kommer dybt ned i vandet, den har ca. en halv m. vandsøjle over propellen, den sparer plads indvendig, den er meget støjsvag i forhold til andre propeller, og dens strømliniet form giver ikke nævneværdig vandmodstand under sejlads.
    Vi fandt Exturn på bådmessen i Hamburg i efteråret 2008, men der i mellemtiden kommet dansk importør.

    Hilsen, Henning 189

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.