max prop eller auto prop

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2413

    har en Bavaria 31C med en Volvo 1D20 med en standart 2 bladet propel jeg overvejer enten en maxprop eller en autoprop propel er der nogle her inde der har erfaring og kan anbefale den ene frem for den anden

    #11583
    Preben Petersen
    Deltager

    Hej Kim

    Jeg har en 36er monteret med en 1D30 med en Maxprop, og det virker bare, kan kun anbefales.
    Den kan vende båden på en tallerken uden brug af min bov

    #10220
    Medl.nr. 682
    Keymaster

    Ja, der Er mange muligheder, har selv en 3 bladet volvo, den virker fantastisk.

    #10221
    Medl.nr. 687
    Keymaster

    Jeg har en FlexoFold.
    Skrev en mail til FlexoFold og fik følgende svar retur.

    Til din Bavaria 31 Cruiser med en Volvo Penta D1-20 (19 HK ved 3200 o/min., udveksling 1:2,20) vil vi anbefale en 3-bladet 15×10-3L Flexofold.

    Med en ny Flexofold propel, vil du slutte dig til et støt stigende antal bådejere, der nyder godt af at have en foldepropel både for sejl og motor.

    Safety first – På en foldepropel stikker propelbladene ikke ud under sejlads, som de gør på faste propeller eller propeller med stilbare blade. Man fanger ikke krabbetejner, fiskeliner eller affald i vandet; en “fangst” der i sidste ende kan føre til uheld og tab af styreevne.

    Kom let rundt om kajen – Grundet den kraftfulde form og det hydrodynamiske design har Flexofold propeller overlegen kraft til sejlads fremad, i bak og til at stoppe. I en test gik en 63-fod Hanse fra 8 knob fremad til helt stille på en bådlængde! Hvem siger, at en foldepropel ikke kan bakke? De har ikke prøvet en Flexofold!

    Nyd din sejlbåd ved højere hastighed – En foldepropel eliminerer stort set den store slæbemodstand fra en fast propel og forbedrer farten med ca. 1 knob ved sejlads i let luft. Intet, du kan gøre ved din båd, vil forbedre sejlpræstationen mere! Den gør simpelthen sejladsen mere behagelig og hurtigere.

    Mere komfort ombord – Du kender sikkert situationen? Perfekt vejr og sejlene er hejst – og så forstyrres man af larmen fra en fast propel, der drejer rundt! Med en Flexofold foldepropel vil støjen v6re så lav som slæbemodstanden.
    Til forskel fra andre propelmærker har Flexofold også styrke støddæmpere, der gør åbningen støjsvag.

    Valuta for pengene – På en Flexofold propel er det kun bladene, der bevæger sig. Letløbende gear og stærke materialer sikrer lang levetid uden behov for besværlig smøring, reparationer eller andet vedligehold.
    Køb en Flexofold propel og brug din tid på at sejle – i mange år fremover.

    Prisen for en komplet 3-bladet 15×10-3L propel med nav til sejldrev er kr. 12.272,- inkl. moms og forsendelse til din adresse.

    Levering indenfor 3 dage efter afgivet ordre/registrering af din forudbetaling.
    Der kan bestilles direkte ved at svare på denne email med angivelse af leveringsadresse.
    Du vil derefter modtage en ordrebekræftelse med link til online-betaling med VISA/Mastercard. Alternativt kan der betales ved bankoverførsel via netbank.

    Der er 3 års garanti på hele propellen, dog er der livstidsgaranti på støddæmpere!

    Du kan læse mere om propellen, referencer, montering, garanti, osv. på http://www.flexofold.com<http://www.flexofold.com/>
    Vi håber, at du kan bruge vores tilbud og ser frem til at høre fra dig snart igen.

    #10222
    Medl.nr. 831
    Keymaster

    Hej Jonna og Kim, Vi har en Auto-prop, og I er meget velkommen til at kontakte os mhp. vores erfaringer med den ;o) Peter mobil 40318772. Vh. Peter

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.