Bov propel til Bavaria 33 Cruise

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2563
    Medl.nr. 979
    Keymaster

    Hej
    Hvilken størrelse bov propel vil passe til en Bavaria 33 Cruiser? Gætter på omkring 70kg ??
    Hvilkent fabrikat er der gode erfaringer med ?
    Del gerne dine erfaringer småt som stort 🙂
    De bedste hilser
    Niels

    #10084

    Hej Niels,
    Prøv at spørge hos Floor Marine. De satte bovpropel i vores Bavaria 33 Curiser, da vi købte den i 2010. Jeg ved ikke, hvilken type bovpropel der er tale om, men den fungerer upåklageligt.
    Mvh Leni/Andrea

    #10085
    Medl.nr. 610
    Keymaster

    Hej Niels

    Jeg fik eftermonteret bovpropel på min 33 Cruiser for et par år siden. Jeg valgte en Side-power SE 60/185 som trykker med 73 kg. Hidtil har den været fint tilstrækkelig. Jeg fik den monteret hos Tempo Marineservice, Ishøj, som kom med det bedste og billigste tilbud. De lavede et fint arbejde, inkl. montering af ekstra batteri og fjernbetjening på ratkonsollen.

    mvh Sverre / Swing

    #10086
    Medl.nr. 979
    Keymaster

    Hej Sverre
    Mange tak for info, Jeg har netop fået tilbud på samme, Side-power 73 Kg tryg. Dejligt at vide du er glad for løsning.
    Var det svært at trække ledninger fra bovpropæl til konsol ?
    Jeg har også valgt at få ekstra batteri det skal ligge helt ud ved bovpropællen, har du dit batteri tilkoblet så motor kan lade på batteri

    De bedste hilsner
    Niels

    #10087
    Medl.nr. 610
    Keymaster

    Hej Niels
    Oliver, som installerede anlægget, afleverede det fuldt funktionsklart. Dette var inkl. ekstra batteri med ladning på samme måde som de øvrige batterier, samt fjernbetjening på styrekonsol. Jeg kunne vælge mellem trådløs fjernbetjening eller den fastmonterede, og valgte den sidste. Fordelen er at propellen starter i samme øjeblik jeg trykker på knappen, mens der for den trådløse er en forsinkelse på et par sekunder. Og jeg står altid ved roret når bovpropellen skal benyttes. Held og lykke med anskaffelsen.

    hilsen Sverre

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.