Tankmåler (diesel)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2599
    giib
    Keymaster

    Er der nogen der kender data på tankmåleren til dieseltanken, altså selve “uret” ?

    Min “urkrans” er rusten, og det ser ikke særligt kønt ud. Lige på det punkt, har Bavaria ikke tænkt sig om; der er bare ikke noget der må kunne ruste på en båd. Basta.

    Jeg vil gerne erstatte den med en anden, men ønsker at beholde giveren i tanken, da den ikke fejler noget.

    Hvilken type skal jeg købe ?
    VDO, Faria, Biltema eller andet ?

    #9965
    Flemming
    Keymaster

    Jeg har oplevet samme problem på min B37 årgang 2007. Sidst på sæsonen i 2012 skiftede jeg til et Faria tankmåler ur og jeg genbrugte den eksisterende tankgiver. Det fungerer udmærket. Jeg oplevede dog en ca. 10% forskel i det målte tankniveau mellem nyt og gammelt ur. Så vidt jeg husker, så måler det nye ur lidt for meget. Om der reelt er nogen forskel mellem tankmåleren på instrumentpanelet og det nye ur ved jeg ikke. Jeg har fået oplyst, at det er muligt at regulere modstanden fra giveren ved hjælp af et potentiometer, så niveauet kan indreguleres. Måske bliver det et forårs projekt

    #9966
    891
    Keymaster

    Jeg har det problem at tankmåleren viser 100% stort set indtil tanken er (næsten) tom. Har I nogen forslag til rep. diagram eller justeringsmulighed?
    Vh Jørgen (B32)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.