Brændstof-sikkerhedsventil i vådskab

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2605
    856
    Keymaster

    Der sidder en sikkerhedsventil til brændstoftilførslen i vådskabet i toilettet.
    Da jeg skulle have skiftet brændstoffilter i år, skulle jeg lukke for ventilen, men opdagede til min forbavselse, at den var lukket.
    Jeg havde brugt motoren flere gange, så betyder det, at motoren har kræfter nok, til at suge brændstof gennem en lukket ventil??

    Jeg prøvede efterfølgende at tage brændstofslangen af, og så åbne og lukke ventilen. Og det fungerede fint.

    Er der nogen der kan sige noget om dette???

    Jørgen Mulbjerg

    Bavaria 36 – 2003 – Billi’ Holiday.

    #9976
    Lars Bøllund
    Keymaster

    Hej Jørgen
    Vi har en gang ved en fejl startet motoren med ventilen lukket og efter få minutter gik motoren i stå.
    Så i vores 33 Cruiser lukker ventilen helt tæt.
    Med Bavaria sejler hilsen

    #9977
    391
    Keymaster

    Når ventilen er lukket i vores B37C, så kan motoren (D1-30) køre i tomgang, men hvis motoren får noget gas, så stopper den. Ventilen er med andre ord ikke 100% tæt

    #9978
    giib
    Keymaster

    Måske er dieselpumpen så kraftig, at den kan suge diesel gennem en lukket ventil.

    #9979
    Lars Bøllund
    Keymaster

    Hej igen
    Uden at det skal blive alt for teknisk, må vi vel slå fast, at hvis der kan komme så meget diesel igennem den lukkede ventil, at motoren kan køre i tomgang, så vil moteren ikke gå i stå ved at få noget gas.
    Den vil bare fortsætte i tomgang og ikke gå op i omdrejninger.

    Med sejler hilsen

    #9980
    856
    Keymaster

    Tak for gode indlæg. Jeg er spændt på, om den holder tæt, når jeg skal skifte filter næste gang.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.