Kølevand

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2700

    Tjek lille vinkel slange fra varmeveksler til udstødning knæ/albue fyldt med rust 6 år gammel ikke meget gennem gang god sæson

    #10602
    webmaster
    Keymaster

    Efter 6-7 år er hullet næsten lukket/rustet til. Alle jeg kender har haft dette problem. Se efter når det damper ud af udstødningen så er det ved at være galt.
    Har skiftet røret så kan vi igen 6/7 år. Nogen kradser bare rusten ud af hullet men man bør være opmærksom på at godstykkelsen nu er mindre end den bør være. Knækker studsen under kørsel får man meget vand ind. Har også fået sat termostat på så jeg kan holde øje med temperaturen. Arne.

    #11603

    Min var efter 7 år rustet igennem på min 2020er og jeg skiftede så til en rustfri model. Kostede ikke meget mere end originalen, så vidt jeg husker.

    #10603
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Allan, hvor fik du den rustfrie model lavet?
    mvh
    Kurt

    #10604
    webmaster
    Keymaster

    Jeg er sikker på dit problem ligger i sejler drevet. det bliver lukket af muslingskaller.
    du tager slangen som går fra vand indtaget op til søvandsfilteret og afmontere den på søvandsfilteret, tilslutter en vandslange ved at stikke den ind i slangen til vandindtaget, så kan du spule proppen baglens ud af motorbenet. det er et tricks af Peter Dalsgaard. og det virker 95 % sikker ellers skifter du bare din membran og rengør det når det er skidt ad

    vh
    Preben

    #10605

    Til Kurt Christensen: Kan ikke huske hvor jeg købte min rustfri bøjning, men kan se den i hvert fald kan fås hos http://www.volvopentashop.com og hedder rørbøjning, våd udstødning.

    #10606
    Tim Nielsen
    Deltager

    Hej
    Er det også et problem for Volvo D1-30 motor?
    mvh Tim Nielsen

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.