Gori eller flexofold

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2753
    Jan Olsson
    Medlem

    Jeg står for at købe ny 3 bladet propel. Jeg er lidt i tvivl om det skal være gori som kører med overdrive eller flexofold som har gode anmeldelser og er lidt billiger. Jeg har snakket med et par stykker der har flexofold, og de er meget begejstret over den, men jeg kender ingen med en gori propel.
    Har tænkt lidt på at overdrive på en eller anden måde vil overbelaste motoren

    #10722

    Gori virker fint på 29 hk volvo sænker omdrejninger med 300 til 400 i over drev samme fart

    #10723

    Jeg har en Giro propel på min Vision40.
    Den har siddet på siden 2006.
    Jeg var meget skepsis, men hold op hvor den virker godt.
    Du for ikke Volvo eller andre til at sige god for den!
    Når jeg sejler 7,5 knob med 2800 omd sætter jeg den så overdrive sejler med samme fart, men med 1800 omd.
    Den er meget nem at monterer med medfølgende special nøgle, og ingen momentnøgle.
    Fastgørelsen er med andre ord nem og gennemtænkt.
    Jeg er ikke forhandler, selv om det kunne lyde sådan, men bare en glad sejler med en fantantisk propel.
    Mvh Flemming Frederiksen

    #10724
    Anonym
    Inaktiv

    Har en Gori 3-bladet på min 42 – kan kun tilslutte mig ovenstående.

    Mvh Bo

    #10725
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg kan skrive det samme som Bo. Jeg har også en 42 og en 3 bladet, som jeg er super glad for.

    #10726

    Hej Jan.

    Jeg vil anbefale dig at gå til en forhandler( jeg gjorde det på Boatshow i Fredericia) og prøve at sammenligne de forskellige fabrikater på markedet.
    Kig på ide´design,konstruktion, og forarbejdning og du er ikke i tvivl.
    Jeg har netop bestilt en Gori 3 bladet til min Bavaria 36.

    Mvh. Henning

    #10727
    Medl.nr. 1110
    Keymaster

    Hej Jan,

    Der er nævnt et par fine foldepropeller-fabrikater, men Volvos 3-bladede propel er også fin. På vores båd (m. Volvo D1-30) fjernede propellen vibrationerne og lyden fra den standardmonterede faste propel. Motoromdrejningerne ved cruising-fart er faldet markant. Bak-kraften er rigtig god. Bladene bevæger sig helt uden slør. Propellen kører ikke med, selvom gearet står i neutral under sejlads. Held og lykke med valget af propel!

    Mvh
    Bue

    #10728
    Medl.nr. 831
    Keymaster

    Nogen der vil dele erfaringer med Flexofold? Har luret lidt på sådan én. Mvh. Peter Hiort

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.