Rustfri udstødningsbøjning

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2767
    Lars Coops
    Deltager

    Udstødningsbøjningen på min VP D1-30 skal udskiftes, og jeg overvejer at skifte den til rustfri stål i stedet for standardmodellen, der er af støbejern.
    Er der nogle, der har erfaringer med rustfri stål modellen? Jeg tænker her også på, om lyden fra motoren bliver “hårdere” / højere med udstødningsbøjning af rustfri stål.
    Lars – Bavaria 33 C – Blue Pearl

    #10757

    Høre også gerne overrasket hvor meget rust der var i røret så den i rustfri var det ikke palby der havde dem

    #10758
    Leif Knudsen
    Deltager

    Trailer-dele.dk har den til kr. 1.750. Jeg overvejer selv at købe en.
    God sommer
    Leif Knudsen
    ORION

    #10759
    Medl.nr. 1194
    Keymaster

    Jeg købte en hos Trailer-dele: https://trailer-dele-dk.srv120.128secure.net/product/rustfri-udstoednings-knae-til-volvo-model-di-13-d1-20-d1-30-d2-40-md-2010-1495/

    1500,- gav jeg 🙂 de har lige sat prisen op til 1.750,- som også er prisen Leif nævner.

    Den er ganske fint udført og den indvendige diameter i kølevands studsen er større idet at godset er tyndere når det er rustfri. Det kan kun være en fordel da det altid er der den kokser til.

    Jeg er desværre ikke kommet i vandet endnu, men har dog haft motoren startet et par gange, jeg kunne ikke lige høre forskel. Men det kræver nok lidt rigtig sejlads for at komme med en endelig konklusion.

    Sebastian
    Soon
    BV 33 C
    Lynæs

    #10760
    Lars Coops
    Deltager

    Tak for input til Niels Arne, Leif og Sebastian.

    Det endte med denne fra HDI Marine i USA. Den samme fås hos Parts4Engines i England, men den har været i restordre igennem længere tid. Den gamle i støbejern var gennemtæret, så jeg skulle have ny her og nu, så derfor måtte jeg betale lidt ekstra til fragt og afgifter. Motorlyden er ikke ændret hørbart.

    Lars – BV 33 C – Blue Pearl

    #11609

    Hej Lars. HDI Marine har tilsyneladende to modeller der begge erstatter Volvo Ps part no 861906: V834 og V878. Umiddelbart ser det ud på hjemmesidens foto som om diameteren på studsen til SV slangen er lidt forskellig, men i specifikationerne er de identiske. Hvilken af dem valgte du? Jeg har en Bavaria 39C med D2-40B motor.
    mvh Henrik

    #10761

    Hej igen,
    Ved lidt grundigere eftersyn kan jeg se at den ene studs altså er 19mm (V834) så det skal være den anden. Fejl 40 😉
    /Henrik

    #10762

    Hej,
    Har lige fået min manifold fra USA. Er der nogen der har (dårlig) erfaring med galvanisk tæring efter at have boltet den rustfri bøjning på udstødsmanifolden af sort stål? Ideelt set burde den vel fraisoleres ikke kun med selve pakningen men også med fiberskiver under møtrikkerne og fiberbøsninger om boltene. Det sidste vil nok kræve en mindre udboring af bolthullerne i manifolden.
    Henrik

    #10763
    Gert Lundberg
    Deltager

    kan også fås hos Randers Bådudstyr til kr. 1949,00

    #10764

    Min motor MD 2020 er fra 2003. Bøjningen var gennemtæret efter 7 år. Skiftede til modellen fra Palby. Passede perfekt og har ikke haft problemer siden.
    Vh Allan Torbensen.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.