Olieskift sejldrev

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2768

    Jeg vil skifte olie i sejldrevet, men den ser ud som ny. Jeg tænkert, at da olien ikke bliver varm, er den ok, så længe der ikke er vand i den. Er der nogen der ved noget om dette.
    mvh.
    Søren

    #10765

    Jeg er lige kommet på land med havari i drevet pga vand i olien. Alt så fint ud når jeg kiggede ved oliepinden, for den rene del af olien lægger sig øverst, så du kan kun være helt sikker hvis du tapper af nedefra.

    #10766

    Du kan også køre et par min med motoren og sætte den i gear. Staks efter kigge på oliepinden. Er den mælkefarvet er der vand i.

    #10767
    Lars Coops
    Deltager

    Hej Søren
    På styrbord side af gearkassen sidder der et rør med en sort plastikhætte. Det er beregnet til olieskift på sejldrevet (hætten fjernes og der sættes en oliesuger på. Dette betyder, at der tømmes fra bunden (hvorfor du kan se om der er vand i bunden) og gør, at du kan skifte olie mens båden ligger i vandet.
    Hilsen Lars

    #10768

    Hej!
    Jeg tog båden op og skiftede simmeringene i drevet. Jeg havde heldigvis en mekaniker til at hjælp, så det tog kun tre kvarter og kunne gennemføres mens båden hængte i kranens stropper. Volvo Penta oplyste at det er en sliddel som man skal regne med at skifte. Jeg vil skifte igen om 7-8 år.
    Mvh.
    Søren

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.