Motorrumsventilator!!!!!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2817
    Tim Nielsen
    Deltager

    Jeg har en B36 cruise fra 2011, med en motorrumsventilator som larmer – hvad er årsagen til at den er der? Jeg har haft en Maxi 95 i ti år med samme motor ( volvo d1-30) uden nogen ventilator og motoren er pakket ind i Maxi’en lige som den er i B36. Håber at der er en der kan give mig en fornuftig forklaring på det – eller måske skal jeg have fat i Volvo for det!
    Hilsen Tim Nielsen

    #10886

    Ved heller ikke hvad formålet er har pillet ledning af en da lavet en hylde over motor til værktøj kuffert ligger tørt og godt sejlet i 2 år uden nogen problemer

    #10887
    Tim Nielsen
    Deltager

    Hej Niels Arne
    Jeg var i Bogense i sommers og så din hylde og andre gode ideer som du har lavet 🙂 . Men så tro jeg, at jeg vil sejle i sommer uden ventilator men dog monter et termometer i motorrummet for at kontroller temperaturen.
    Tim Nielsen
    Frederiksværk Havn

    #10888

    Hej ja det var da nok ikke nogen dårlig ide til et vinter projekt

    #10889
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Tim
    Vi har den samme båd, samme årg. På en tur til Stockholm med en del motorsejllads, begyndte vent.motoren i motorrummet også at hyle, jeg tog ledningerne af stikket og har sejlet sådan siden 2015, har dog undersøgt motoren, renset for støv, og samlet den igen og kører nu igen uden mislyde, jeg monterer den dog ikke igen, for det støjer alt for meget i cockpittet.
    Kurt Christensen
    Årøsund

    #10890

    Hej Alle

    Har også en B36 fra 2011. Her er anden god ide! Har monteret en køleskabs termostat, så kører den kun begrænset. Så kan man selv bestemme hvornår den skal slå til.

    Bjarne Feldthusen
    Karrebæksminde

    #10891
    Leif Knudsen
    Deltager

    Vi har en 32 Cruiser fra 2010 med samme motor. Jeg fjernede hurtigt sikringen, og det har ikke givet problemer. Det var efter råd fra den lokale Volvo Penta mand. Han mente, at det er nyttigt i Middelhavet, men ikke nødvendigt i DK ( endnu), Der er meget plads rundt om motoren, og jeg har testet motorrumstemperaturen med et stegetermometer, og det gav ikke anledning til at bruge ventilatoren.
    De bedste hilsner
    Leif Knudsen
    ORION

    #10892
    Tim Nielsen
    Deltager

    Tak for alle svarene/indlæg. Nu er jeg helt rolig ved at slukke for ventilatoren til sommer og monter et termometer måske med et relæ som kan starte ventilatoren ved 40-50 grader. Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der har oplevet dette.
    mvh
    Tim Nielsen
    Frederiksværk Havn

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.