2 bladet Flex-O-Fold til B30C

  • Dette emne har 4 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 15 år siden af Sebastian Schiøler.
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2201
    giib
    Keymaster

    Hej derude, er der nogen der kender målene på den standard propeller en B30C bliver leveret med ?

    Jeg er blevet overtalt til at købe en folde propeller billigt !!! Jeg ved bare ikke om den passer; det er en 2 bladet Flex-O-Fold 10×16 til Volvo S-drev.

    Eller der måske nogen der har en Flex-O-Fold monteret på en B30C, og kan oplyse målene, og fortælle om erfaringerne med sådan en !!!

    Ja, man har et standpunkt til man tager et nyt

    #9290
    HO
    Keymaster

    Hej derude, er der nogen der kender målene på den standard propeller en B30C bliver leveret med ?

    Jeg er blevet overtalt til at købe en folde propeller billigt !!! Jeg ved bare ikke om den passer; det er en 2 bladet Flex-O-Fold 10×16 til Volvo S-drev.

    Eller der måske nogen der har en Flex-O-Fold monteret på en B30C, og kan oplyse målene, og fortælle om erfaringerne med sådan en !!!

    Ja, man har et standpunkt til man tager et nyt

    hej
    har du fundet noget ? jeg har lige talt med flex-o-fold man skal bruge en 16 x 10L 2 bladet.
    Gori siger 15x 10L

    #9291
    giib
    Keymaster

    Hej Hans,

    Nej, jeg fik aldrig monteret den. Den var simpelthen så tung, at jeg ikke ville byde min gearkasse den belastning.

    Det var godt nok en propeller af ældre dato, og håber sandelig ikke de nyere folde propeller er lige så tunge.

    #9292
    HO
    Keymaster

    Hej Hans,

    Det var godt nok en propeller af ældre dato, og håber sandelig ikke de nyere folde propeller er lige så tunge.
    jeg ved ikke helt hvad den vejer, men tung er den – måske 4- 6 KG.
    Men nu er den monteret, og klar til angreb på salte vand
    Så nu må vi se hvordan den reagerer i vandet, det optimale er en tre bladet – men til 10K mere, kan jeg godt leve med lidt langsomere reaktionstid.

    #9293
    Sebastian Schiøler
    Keymaster

    FYI, så vejer en 3 bladet gori til en B33 10 kg men indeholder dog en gummi kobling til at afbøde for det.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.