genakker/spiler

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2324
    jørgen mikkelsen
    Keymaster

    Hej,

    Sejler en Bavaria 33 fra 2006.
    Har netop købt en 80 m2 genakker, som er monteret på et bovspryd. Men hvor monterer jeg tovblokken i bag, så det holder ?

    Er der nogen der har erfaring hører jeg gerne.

    /) /) hilsen

    Jørgen

    #9461
    Flemming
    Keymaster

    Jeg har monteret blokke til genakker på min B37. Det er formentlig ca. som på en B33.

    Så langt agter som muligt, d.v.s. tæt ved agterste pullert har jeg monteret Wichard U-bolte (10 mm med vandtæt gummikrave) nogle få cm. fra fenderlisten. Til U-boltene medfølger spændeskive til montering på indersiden af kistebænken. Alternativt kan også monteres pad-eyes.

    Monteringen er enkel, men kræver naturligvis, at du kan få adgang fra indersiden, hvilket er enkelt i en B37 med kistebænke i begge sider. Jeg ved ikke, hvor enkelt det er på en B33 med en kistebænk.

    Det er afgørende at blokkene monteres, så skøderne går fri af søgelænder m.m. og at der er en passende vinkel (5 – 10 grader) fra blokken til dit skødespil. Du kan evt. starte med at montere dine blokke i agterste pullert med en lille tovstump og herved vurdere passende placering.

    Vedlagte link illustrerer, hvorledes U-bolte er monteret på en svensk B37: http://fhm.mine.nu/WhitePearl/?p=135

    #9462
    208
    Keymaster

    Hej Jørgen

    har selv en ba33,jeg kan sede dig et par billeder af hvordan mine blokke er monteret

    208

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.