Genua skøde på B30C !!!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2325
    giib
    Keymaster

    På B30C går skødet gennem en skilpaddeblok lige inden skødespillet, men skødet har en helt forkert vinkel i forhold til skødespillet. Der går en masse kraft spildt ved belastning, når skøderne ikke går “let” i blokke m.m., og det slider unødigt meget på skøderne.

    Jeg derfor fået den (forhåbentligt geniale) idé, at montere en blok i agterpulpitten, i det ekstra øje der er ved søgelænderwiren. Der er tre øjer til to wirer !!!

    Vil agterpulpitten kunne holde til den belastning ? Der er jo ikke så voldsom en belastning i, at holde skødet i den rette vinkel til skødespillet, eller hva’ ?

    Eller er der nogen, der har løst problemet på en smartere måde ?

    #9463
    375
    Keymaster

    Hej Peter.

    Har selv samme model og årgang og er i øvrigt yderst tilfreds med båden. Det er ganske rigtigt, at skøde og spil ikke passer sammen, det oplever jeg nøjagtigt som du. Jeg vil dog ikke turde montere blok i søgelænder, da jeg tror trækket bliver alt for voldsomt. Men nu vil jeg da se på problemet i næste weekend og se hvad man ellers kan gøre.

    Med venlig hilsen
    Jan – Gaia fra Hou

    #11529
    HO
    Keymaster

    På B30C går skødet gennem en skilpaddeblok lige inden skødespillet, men skødet har en helt forkert vinkel i forhold til skødespillet. Der går en masse kraft spildt ved belastning, når skøderne ikke går “let” i blokke m.m., og det slider unødigt meget på skøderne.
    Vil agterpulpitten kunne holde til den belastning ? Der er jo ikke så voldsom en belastning i, at holde skødet i den rette vinkel til skødespillet, eller hva ?
    Eller er der nogen, der har løst problemet på en smartere måde ?

    hejsa
    Det kan hverken øje eller pulpit kunne holde til, det er enorme kræfter når du haler hjem i skødet til hård kryds.
    Jeg syntes nu ikke det er så slemt, skødet glider da fint på spilkoppen.
    Værre er det at man ikke har storskøde trukket tilbage til et spil agter.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.