Storsejl

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2380
    682
    Keymaster

    Kan godt være det virker dumt, men kan man opbevare storsejlet i masten under vinter opbevaring. Masten ligger i et tørt og lækkert skur.
    Uha, vinteren nærmer sig.

    #9620
    giib
    Keymaster

    LAD SÅ VÆRE MED AT SNAKKE OM VINTEREN, MÅSKE KAN VI TIE DEN IHJEL, SÅ VI KAN SEJLE HELE ÅRET.

    Jeg ville ikke gøre det; den er jo rullet HELT sammen, uden chance for at få luft. Temperaturen i skuret vil ændre sig, og dermed danne kondens på masten, så sejlet kan måske blive jordslået.
    Men jeg har ingen erfaring med det. Begge mine sejl bliver lagt pænt sammen, og opbevaret i sejlposen indendørs derhjemme.

    #9621
    703
    Keymaster

    Jeg har selv tænkt tanken, det er jo fristende.
    Jeg er dog blevet overbevist om at sejlet ikke har godt af det, det vil uden al tvivl suge fugt, blive jordslået og tage skade. Når jeg tager mine sejl af, ligger de altid 1 uge mere eller mindre udfoldet hjemme i stuen og tørrer godt ud, inden de bliver lagt sammen.
    Søren, Bavaria 36 Sønderborg.

    #9622
    682
    Keymaster

    Jeg har selv tænkt tanken, det er jo fristende.
    Jeg er dog blevet overbevist om at sejlet ikke har godt af det, det vil uden al tvivl suge fugt, blive jordslået og tage skade. Når jeg tager mine sejl af, ligger de altid 1 uge mere eller mindre udfoldet hjemme i stuen og tørrer godt ud, inden de bliver lagt sammen.
    Søren, Bavaria 36 Sønderborg.

    Pokkers, jeg er bange for i har ret. Jeg har enda mulighed for at vaske dem på et stort malet beton gulv, og hænge til tørre en weekend. Sådan bliver det.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.