Er den blå kant på din genua en UV-kant ????

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2452
    Largo
    Keymaster

    Hej… Vi har en Hightech genua på vores B39 – 05. Hvor den blå kant er begyndt at revne. Jeg kontakter så Elvstrøm, som kan oplyse mig om at den blå kant aldrig har været en UV-kant, men en smudskant.

    Måske er jeg den eneste der ikke var klar over det. Så jeg syntes at i skal tjekke det. Så i ikke står i samme situation. Med rep. og nyt sejl 3 – 5 år før tiden….

    Mvh. Mikkel

    #9736
    allan torbensen
    Keymaster

    Jeg mener bestemt også at jeg bestilte med UV-forkant og fik ikke tilbagemelding om at det ville blive noget andet. Det revner dog efter 3. sæson endnu ikke, men er begyndt at falme en del.
    Allan Torbensen

    #9737
    676
    Keymaster

    Jeg har en Bavaria 36 fra 2004 og oplevede det samme her i foråret. Fik også samme besked fra Elvstrøm. Fik andet sejlloft til at reparere genuaen ved at skære 30 cm. af langs hele kanten, så jeg havde et sejl til sommerferien. Så nu skal der nok investeres i en ny Genua til vinter. Men det bliver bestemt ikke fra Elvstrøm. Det er utroligt at de vil lægge navn så dårlig kvalitet.

    #9738
    Henrik Christiansen
    Keymaster

    Har en B34 fra 08, købt fra ny af. På vore ordrebekræftels står der at jeg har betalt 4.400 for UV kant på genuaen. Det er også en blå kant. Nu håber jeg at det er en UV kant ellers er jeg blevet taget i r….

    #9739
    giib
    Keymaster

    Min “UV kant” begyndte ar revne og blive mør efter to år ???
    Jeg troede at der var sådan det skulle være; altså at UV kanten skulle skiftes regelmæssigt !!!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.