Hvordan får man bomdirken tilbage gennem masten?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2505
    767
    Keymaster

    Ved et uheld har jeg fået trukket min bomdirk ud af masten uden en snor at trække den tilbage med.

    Nogen god tips til, hvordan jeg får den tilbage gennem masten, når masten står på båden?

    Jeg har overvejet, om den på en eller anden måde kan trækkes op vha et af faldene, men det afhænger nok af, om de løber sammen inde i masten.

    #9823
    Jacob
    Keymaster

    En easykick med gasfjeder erstatter behovet for bomdirk – hvis alt andet fejler.

    #9824
    767
    Keymaster

    Sandt nok. Det er der heldigvis også på båden, så det er ikke meget akut, men jeg synes nu alligevel, at bomdirken er rar at have.

    #9825
    768
    Keymaster

    Jeg har samme problem, at jeg havde taget spilerstageophal af masten for at vaske tovet. Trak selvfølgelig en tynd snor i masten for at kunne montere ophalet igen, men den tynde snor faldt desværre ind i masten i den ene ende og kunne ikke nås igen. Har prøvet at skubbe ståltråd i forskellige tykkelser og elektriker ledninger igennem, men alt sammen uden held. Nu er masten monteret på båden, så der er ikke andet at gøre end at finde en tynd fyr der ikke er bange for højder og hale ham op i et af de øvrige fald. Han skal have en tynd snor med et lille lod (f. eks møtrikker) bundet i og skubbe det ind i åbningen i masten. Derefter skulle tyngdekraften klare resten, snoren fiskes ud i åbningen i bunden og det rigtige fald trækkes op.

    Mvh
    Jens Jørgen /Bavaria 40 Silence

    #9826
    208
    Keymaster

    208 siger hej
    for et par år siden mistede jeg spilerfaldet på vej til gøta, i oskahamn havde de en høj mastekran som jeg brugte. en lang meget tynd line blev firet ned ved skivgathjulet med en møtrik i enden,der skulle en del forsøg til for at komme forbi de skillerum der sidder i masten men det lykkedes,den tynde line kunne fikses ud af det aflange hul der tilhørte dette fald,altså find en høj mastekran,eller bliv hevet op i masren

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.