Selden mast rulle sejl

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2630
    PeterAxelsen
    Keymaster

    Jeg har nogle udfordring med mit rulle storsejl. Jeg er i år begyndt at rulle det ud med kontrol via et spil. Det går fint når det skal helt ud, men når jeg skal rebe har jeg svært ved af få sejlet stoppet. Indhal skøde forsøger jeg at holde igen med, men det er ligesom jeg ikke kan bremse sejlet……. hvad gør jeg forkert, skal jeg låse rullen på masten eller ….

    #10033
    699
    Keymaster

    Hej Peter
    Som du selv foreslår skal du aktivere din skraldefunktion på låserullen, så opnår du en sikker og nem rebning.
    Mvh
    Kim

    #11571
    PeterAxelsen
    Keymaster

    Hej Peter
    Som du selv foreslår skal du aktivere din skraldefunktion på låserullen, så opnår du en sikker og nem rebning.
    Mvh
    Kim

    Hej Kim
    det har virket perfekt hele sæsonen^^

    #10034
    Medl.nr. 468
    Keymaster

    Hej

    Jeg har ikke prøvet at sejle med rebet rullestorsejl endnu. Kan I lige uddybe ovenstående for mig?

    Skal man på dæk og aktivere/deaktivere skraldefunktionen på rullen på masten, alt afhængig af om man skal sejle med rebet sejl eller sejle med fuldt storsejl?
    Kan man ikke klare alt fra cockpittet? Jeg sejler ofte alene, og vil derfor ikke så gerne på dæk.

    mvh
    Jesper Lassen

    #10035
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Jesper.
    Ja – Du skal på dæk og slå “skralden” til, hvis det skal være en rebning der holder i al slags vejr.
    Du kan godt rebe fra Cockpittet alene, men uden at have slået skralden til risikerer du, at hele sejlet glider ud af masten igen. Det sker især ved kraftig vind, og det er jo netop på det tidspunkt du vil rebe.
    Mvh Flemming Roiy

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.