B42 Cruiser ekstra forstag

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2641
    PeterAxelsen
    Keymaster

    Hej
    jeg er den lykkelige ejer af en B42 Cruiser.
    Genuaen er meget stor og går væsentligt forbi masten. Da vi kun er 2 om bord det meste af tiden overvejer jeg til næste sæson at få et ekstra forstag på så en rullefok kan monteres permanent.
    I dage sejler vi meget ofte med Genuaen rebet, da det letter væsentlig i 2 mands sejlads, men en rebet genua er ikke optimal.
    er der nogen som har været igennem den samme øvelse, eller i øvrigt har kommentar til min ide, vil jeg gerne høre fra jer.
    mvh
    Peter

    #10064
    Medl.nr. 401
    Keymaster

    Hej
    Jeg har fået monteret et extra forstag på min bavaria 39 , og det har vi haft stor fornøjelse af , vi fik det testet i år hvor vi var med langturssejlerne rundt om England her i sommer hvis i ønsker yderligere oplysninger om hvordan vi har monteret det kan jeg kontaktes på e mail Frede@ fredesfarver.dk
    Mvh frede

    #10065
    Medl.nr. 301
    Keymaster

    Hej Peter
    Jeg har en Bav 42 og har monteret inderstag med Furlex 200. Det er noget der duer og er nem at krydse med. Afprøvet i år på UK Channel tur.
    Hvis du sender mig en email kan jeg sende nogle billeder at installation.
    Kan se at Frede også har svaret dig så måske har du oplysninger nok?
    Mvh
    Leo Brochstedt
    S/Y Sealove
    Medlem 301

    #10066
    Medl.nr. 998
    Keymaster

    Hej Leo, Frede og Peter.
    Jeg har med stor interesse læst jeres indlæg vedr. ekstra inderfok.
    Jeg købte i august en Bavaria 42 fra 2007 i Holland, som jeg sejlede hjem umiddelbart efter købet.
    Som gammel kapsejler har jeg svært ved at sejle med en halv genoa i dårligt vejr, men ønsker en inderfok med rimeligt fladt sejl.
    Jeg har fået et tilbud fra Seldén Mast, og mangler prisen på et sejl. Jeg går ud fra, at jeg selv kan montere det.
    Jeg har et par spørgsmål som jeg håber I vil svare på. Hvad har I gjort af fastgørelse i dækket. Jeg går ud fra i har monteret et beslag i det forreste skot ved ankerbrønden, men er der forstærket yderligere der?
    Hvor stor en fok har I monteret. Hvad har udgifterne været, og hvor har I købt udstyret.
    Lad mig høre fra jer.
    Hilsen
    Palle Skov, email: palle@palleskovejendomme.dk
    S/Y Aquaholic
    Medl. 998.

    #10067
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Palle
    Jeg er ikke rigtig kommet videre, men jeg har besluttet mig for det, men det bliver måske første et vinter projekt næste år, men jeg høre gerne hvad du gør. På min 42 er der ligesom lavet plads til det umildbart inden ankerbrønden, men om det er forstærket, ja det ved jeg faktisk ikke

    Leo vil meget gerne se din instalation
    pax@fh-as.dk

    #10068
    Medl.nr. 998
    Keymaster

    Hej Peter
    Tak for svaret.
    Kommer du til landstræf i Øer, kan vi tage en snak der.
    Hilsen Palle
    palle@palleskovejendomme.dk

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.