Septor

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2619
    682
    Keymaster

    Jeg har fået bukket mine septore 1 til 2 cm ind, det har gjort man går fri af pælene ved havne manøvre…….rigtig dejligt.

    #11570
    856
    Keymaster

    Jeg er i gang med samme øvelse. Glæder mig til resultatet.
    Mange af de ny hækpæle af borerør har en plastkappe, hvorpå er monteret nogle knapper, som skal forhindre fortøjninger i at glide ned ad pælen.
    Men disse knapper hægter lige præcis på de udadvendte sceptre.
    Det samme kan ske med pladshaverens tovværk, som måtte hænge på pælen.
    Det må siges at være en konstruktionsbrist fra Bavarias side. Mon ikke.

    #10005
    madssalling
    Keymaster

    Det lyder spændende. Hvordan/Hvor har I fået lavet denne tilrettelse?

    Mvh. Mads
    madssalling@hotmail.com
    Bavaria 31
    Svanen
    https://picasaweb.google.com/1173865861 … directlink

    #10006
    468
    Keymaster

    Jeg har fået mine sceptre ændret. Jeg demonterede dem og fik en rustfri-smed til at foretage ændringen. Han skar dem over 2 cm over scepterfoden og svejste dem sammen i en smig der flytter toppen ca. 6 cm ind. Svejsningen er fuldstændig glatsleben og poleret , så det er helt usynligt.

    Resultatet er bare perfekt. Nu står de 100% lodret og holder sig derfor 3-4 cm inde for yderste rælingskant. Det vil sige at selv med en lille smule slagside vil de kunne holde sig fri af fortøjningspæle. Det har i den grad være indsatsen værd.

    #10007
    madssalling
    Keymaster

    Hvilken smed har du brugt og hvad måtte du betale for det?

    Mvh. Mads

    #10008
    468
    Keymaster

    Jeg bor i Aabenraa, og brugte den lokale smed som er vant til at arbejde i rustfrit stål i forbindelse med storkøkkener mv.
    LM Stål ApS
    Tøndervej 56
    6200 Aabenraa

    Jeg husker ikke prisen, en 1.200,- – 1.500,- skønner jeg.

    #10009
    682
    Keymaster

    I mine øre lyder det voldsomt med at skære dem over og svejse dem sammen igen. Jeg har valgt at få dem bukket i en maskine. Har selv adgang til en sådan. Men mellem 3 og 4 cm passer fantastisk. Wiren der går gennem septorene kan stadig strammes ind uden at opkorte dem.

    #10010
    madssalling
    Keymaster

    Hvad skal du have for at bukke mine, hvis de bliver afmonteret, leveret og afhentet ?

    Mvh. Mads
    tlf: 21 25 47 57

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.