Søventil

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2187
    Lars Elmkjær
    Keymaster

    Hej Forum

    Jeg har en Bavaria 38 match – og en gæst ombord her i pinsen var desværre ikke klar over at tamponner ikke kommes i søtoilettet!!!!

    Nu er afløbet stoppet, og jeg kan identificere det ved søventilen.

    Søventilen er af plastic med en lukke/åbne løftestang med en grøn hhv. rød prik på hver side som indikerere åben/lukket.

    Kan jeg på nogen måde rense den mens den er i vandet..??

    Er der nogen der har efrainger med lignende?

    #9253
    giib
    Keymaster

    Når min stopper til, får jeg en til at holde for udluftningsventilen, mens jeg pumper overtryk i tanken, så plejer “proppen” at blive blæst ud af søventilen.

    #9254
    Lars Elmkjær
    Keymaster

    Jeg har ikke tilsluttet holdingtanken (som jeg forstår du beskriver..) og mit toilet giver “efter” / lukker vand og luft ud, ved afløbsstudsen når jeg trykker hårdt i bund på pumpehåndtaget…?

    Ved du om jeg kan/hvordan jeg evt. renser søventilen udefra? Eller om ventilen kan være gået i udu??

    #9255
    682
    Keymaster

    Jeg har ikke tilsluttet holdingtanken (som jeg forstår du beskriver..) og mit toilet giver “efter” / lukker vand og luft ud, ved afløbsstudsen når jeg trykker hårdt i bund på pumpehåndtaget…?

    Ved du om jeg kan/hvordan jeg evt. renser søventilen udefra? Eller om ventilen kan være gået i udu??
    Hej Lars.
    Du har sikkert ordnet problemet for lang tid siden. Jeg har lige skiftet min kuglehane til holding tank, den var fuldstændig vredet itu. Man kan med møje og besvær (tro mig, d r træls) finde afløbsstudsen inde i tanken, stikke en stump slange ned og spule eller suge op med en oliepumpe. jeg var så dybt nede jeg sugede havvand op.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.