Lak

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2769
    Anonym
    Inaktiv

    Hej
    Jeg har en Bavaria 42 fra 2008, og den begynder at få lidt ridser i lakken om læ, specielt ved de trin der er fra cockpit og ned om læ.
    Mit spørgsmål er hvilken lak skal jeg bruge til at lakere paneler og støttehåndtag. Jeg tror alle Bavaria fra ca. 2005 og frem til 2009 er forsynet med den samme lak uanset størrelse og indretning, så måske nogle allerede har været i gang. Jeg har aldrig lakeret noget før, men det er vel vigtigt om den lak som allerede er brugt er på vand eller opløsningsmidler, eller hvad det nu hedder.
    Gode råd modtages gerne
    mvh
    Peter fra Thisted

    #10769
    Medl.nr. 784
    Keymaster

    Jeg har også en del slid på min trappe, og har købt en vandig lak fra Hempel. Jeg formoder at al lak i en nyere Bavaria er vandbaseret. har dog ikke prøvet at lakere med den endnu.

    Jesper Milling

    #10770
    Leif Nielsen
    Medlem

    Hej Peter.
    Har haft samme problemer som du nævner.
    Lakken på forkant af trappetrinene var en del nedslidte på min b37 06.
    Afmonterede gummilisterne, sleb den del af træet ind mod første gummiliste helt i bund, for herefter at matslibe hele trinnet.
    På anbefaling fra malermester brugte jeg “Trip- trap skibsmaling blank”
    Samme behandling på kantliste om pantrivasken.
    Alt lakeret tre gange, står i dag i samme stand som da jeg fik min dejlige båd leveret.
    Kan varmt anbefales.
    Venligste hilsener
    Cockpitbord dk. Leif nielsen

    #10771
    Leif Nielsen
    Medlem

    Peter som du nok har erfaret, kom jeg til at skrive skibsmaling, er naturligvis skibslak.
    Bedste hilsener
    Leif.

    #10772
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Leif
    Tak for dit svar, og jeg har noteret mig skibslak. lyder som den løsning jeg skal bruge. Men jeg havde håbet bare at kunne gøre overfladerne mat inden jeg kom lak på. Det er noget arbejde at slibe det gamle helt væk.
    mvh
    peter

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.