Fast vindspejl

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2820

    Hej. Jeg har set både norske og svenske bavariaer med fast vindspejl i stedet for sprayhood’ns bløde plastic. Jeg forestiller mig at udsynet i læ vil blive meget bedre i dårligt vejr og også at man kan forlænge sæsonen ved at sejle med cockpitteltet på i de kolde måneder og styre ved at se gennem et fast vindspejl.
    Er der nogen der har erfaring med dette?
    Jeg har fundet et firma på Hönö som har leveret til en Bavaria 39 som min og går i seriøse overvejelser om at anskaffe et.
    mvh
    Henrik Holten Møller
    Aputsiaq

    #10900
    Anonym
    Inaktiv

    Ved der ligger en Bavaria i Aalborg Lystbådehavn, der har det.

    #10901

    Aha, tak, jeg må prøve at spore hvem det kan være, kunne være interessant at få lidt erfaringsudveksling.

    #10902
    Anonym
    Inaktiv

    Hej det lyder vældig interessant, kunne du ikke skrive igen om hvad du finder ud af.

    #10903
    Anonym
    Inaktiv

    Hej. Jeg kunne også godt tænke mig mere info såsom: hvordan virker det sammen med en sprayhood, og navn og adresse på værftet på Hönö.

    #10904

    ( )

    #12175

    Hjemmesiden hedder https://www.batrutor.se/ og de gav et tilbud på selve ruden på ca 25.000 DKr inkl. moms + lev., så det er noget pebret.
    Man bør selv kunne montere den, men så skal sprayhood og cockpittelt tilpasses. Dvs Kapell & Annan i Malmø (som har lavet mine) vil levere en ny sprayhood og tilpasset cockpittelt for ca. 12.000 Dkr afhængig af tilvalg. Sprayhooden (overkanten) vil blive lidt højere end den er nu og den skydes ind i en rille oven på vindspejlet. Jeg kan iøvrigt få et hårdt stykke isat på midten af ruden hvis jeg vil have mnteret vinduesvisker(!).

    Vindspejlet er en interessant løsning der kan forlænge sæsonen meget, men noget kostbar. Jeg har endnu ikke fundet nogle med sejladserfaring med sådan et, så hvis I finder nogen hører jeg gerne om det. Der skulle være en del på vestlandet i Norge…..
    Mvh Henrik

    #10905
    Anonym
    Inaktiv

    Sad lige og kiggede lidt gamle billeder fra Fur, hvor de hjalp os med at lægge til i en stiv kuling fra øst tilbage i 2016.
    Båden hedder Lise Lotte.

    #10906

    Hej,
    Jeg har i 2015 set en B37C liggende i Sæby, hvor jeg er ret sikker på, at den også var hjemmehørende dengang (se vedlagte billede).
    Jeg vil gerne selv have sådan en løsning, men det bliver vist desværre for dyrt for mig.
    Mvh Brian

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.