Erfaringer med søgelændernet

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2849
    Medl.nr. 807
    Keymaster

    Hej
    Vi skal have hund med ombord og har tænkt os at montere et søgelændernet i den forbindelse.
    Jeg har kigget på hvad der kan købes, hvor meget man skal bruge og hvordan man bedst kan montere det.
    Hvordan får man det monteret godt? Scepterføderne forhindrer at man trækker nettet på søgelænderet, bruger man så en line i stedet som kan snoes? Hvordan med bunden af nettet? Her tror jeg at jeg kan trække en line under scepterfødderne og få det til at sidde godt på den måde.
    Hvordan med en søgelænderåbning, hvordan håndteres det?
    Man kan altid være opfindsom og finde løsninger, men jeg håber lidt at der sidder nogen derude som har lyst til at dele deres erfaringer.
    Hilsen
    Dan

    #10971

    Hej Dan
    Jeg har netop monteret nyt net på sø gelænderet fordi vi sejler med hund. Jeg har en Bavaria 31 Cruiser 07 og jeg har monteret net på øverste søgelænder og i bunden har jeg monteret et 8 mm hvidt tov. Jeg har købt nogle plast lednings monterings dimser og fjernet skruen og de passer perfekt som låse som monteret nederst på nettet på skinnen. Hvis du ønsker at se foto af monteringen så kan jeg sende dem til dig.
    Mvh. Kaj

    #10972
    Anonym
    Inaktiv

    Hej Kaj

    Har læst dit indlæg og skal selv til at montere net på vores Bavaria 34 og vil gerne se de billeder du har.
    MVH

    Kim Larsen
    Sæby

    #10973
    Medl.nr. 807
    Keymaster

    Hej Kaj

    Det vil være en god hjælp hvis du har mod på at ligge nogle billeder her. Så får flere også gavn at dem.

    Jeg vil også ligge billeder op når jeg har monteret det.

    Hilsen
    Dan

    #10974
    Medl.nr. 807
    Keymaster

    Hej

    Jeg er ikke helt færdig med monteringen men her er lidt erfaringer jeg har gjort mig indtil videre.

    I toppen af nettet har jeg simpelthen adskilt søgelænderet og så trukket det igennem (syet igennem) øverste maske på nettet. Det fungerer meget bedre end at bruge en line til at sy det med og det ser mere enkelt ud bagefter.

    I bunden af nettet har jeg lagt en 4mm line under scepterfødderne (jeg har huller under dem hvor linen lige kan trækkes igennem). Den line er så syet igennem maskerne og strammet op. Det fungerer fint.

    Af ting som jeg mangler:

    – Jeg har søgelænderåbninger, så jeg skal finde en løsning på hvordan jeg kan have net på der og stadigt kunne åbne dem op uden for meget besvær.

    – Min springklampe midtskibs skal jeg have lavet en åbning til. Det er nødvendigt for at arbejde med fortøjningen.

    – Ved klampen i stævnen skal nok også åbnes lidt op for at nettet ikke er til besvær ift. fortøjningerne.

    Hilsen
    Dan

    #10975
    Ole Thomsen
    Medlem

    Vi har en 32 Bavaria cruiser 2005 og sejler med hund, der Ikke længere har helt så unge ben.
    Vi har derfor købt 2x 8 m ( søgelænders længde)plus 20procent, dvs 20 m 25 mm net, og dertil 50 m flagline til montering.
    Vi har viklet flaglinen rundt hele vejen for oven og forneden. Til styrbord går flaglinen gennem gelænderet forneden.
    Til bagbord, bindes det til forneden og skruen holder snoren.
    Så er det plads til tov og liner også.
    Til fender foroven har vi klips der er lette at flytte med.
    Vi forsøger med et par billeder.
    Pris ca 1100 kr for det hele.
    God fornøjelse.

    #10976
    Ole Thomsen
    Medlem

    Håber dette billede kan give et overblik.

    #10977

    Hej, jeg tager billeder af søgelænder nettet i løbet af nogle dage og lægger her i forum.
    Mvh. Kaj

    #10978

    Hej
    Jeg vedlægger hermed billeder af søgelænder og plast fastgørelse på min Bavaria 31. Jeg har valgt at montere en plast “clips” på nederste liste så nederste del af nettet bliver holdt på plads. Jeg giver den en lille smule silicone inden den bliver trykket på plads.

    #10979

    Billeder af søgelænder med net.
    Mvh. Kaj

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.