klamper midtskibs.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2195
    giib
    Keymaster

    Er der nogen der har prøvet at sætte klamper klamper midtskibs på en nyere Bavaria ?

    Der er vist noget med, at der er støbt noget metal ind i glasfiberen, der hvor der er afsat plads til klamperne. Skal man så bore huller, og skære gevind til boltene ?

    Hvordan monteres de ?

    Gode råd modtages.

    #9279
    Jacob
    Keymaster

    Jeg har monteret ekstra spilaflastere på min bavaria 38
    Aflasterne er samme model som fra fabrikken Rutgerson (købt hos Masnedø marinecenter) og de er placeret ved siden af den fabriksmonterede 3 dobbelt aflaster (mellem aflaster og nedgang)
    Man sætter nye aflaster og mærker huller op.
    Man borer med metalbor gennem glasfiber og rammer aluniniumspladen, der er støbt ind.
    Her bores der igennem denne (jeg tror den er ca 5 mm). Man mærker tydeligt når man er igennem – stop……….
    Her efter skæres gevind med gevind skærer (stille og roligt)
    På min båd skulle de rustfri skruer være 60mm * 5 mm dvs hul i aluplade var 4,5 mm
    Ved montering en klat klar silikone om hullerne og en klat låselim i hullet
    og nu har jeg aflaster til spiler og og spilerstagen.
    mvh

    #9280
    682
    Keymaster

    Er der nogen der har prøvet at sætte klamper klamper midtskibs på en nyere Bavaria ?

    Der er vist noget med, at der er støbt noget metal ind i glasfiberen, der hvor der er afsat plads til klamperne. Skal man så bore huller, og skære gevind til boltene ?

    Hvordan monteres de ?

    Gode råd modtages.

    Hej Giib.
    Jeg har fået mont extra klammer midtskibs på min B31. Som du siger sætter man dem hvor der er forberedt. Ved min var det blot at bore, skære gevind og tætne med SIGA. Ved eks B34 skal man afmont skabene under læ, der er ingen forstærkning indstøbt.
    Søren

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.