Vand i forkøjen

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2253

    Hej!
    Når jeg sejler imod bølgerne og de kommer op til kanten af dækket, trænger der vand ind i forkøjen. Jeg har prøvet at spule ´med vand fra en vandslange uden resultat. Er der nogen der har erfaring med dette. Båden er en bavaria 30 cruiser fra 2006.
    Søren V. Nielsen

    #11590
    webmaster
    Keymaster

    Hej Søren.
    Sejler selv i en 30er der har haft samme problem. Ledningen fra laternen for, går igennem prædikestolen ned igennem dækket i bagbord side. Denne gennemføring er garanteret ikke fuget og det betyder så at der løber vand ind i forkøJen . Løsn derfor prædikestolen og fyld hullet med fugemasse. Så skulle der gerne være tæt.

    Mange Sejler hilsner
    Palle Larsen
    Impuls af Bogense.

    #10334

    Hej Jette og Palle!
    Tak for det gode råd. Det vil jeg tjekke.
    Med venlig hilsen
    Søren

    #10335
    Medl.nr. 784
    Keymaster

    Jeg har haft et tilsvarende problem med vores Bav. 38 fra 2005. Dog kun når det sprøjter ind over fordækket igennem længere tid. Har tætnet kablegennemføringen til ankerspillet, uden at det hjalp. Har tætnet sammenføjningen af dæk, skrog og skot (der hvor de tre mødes i hver side) uden at det hjalp. Ved hver tætning var der dog en reduktion af vand indtrængning. Det som hjalp til sidst var at tætne omkring ankerstokken, med et lille stykke sammenrullet håndklæde (en pudseklud) så der ikke kan løbe mere vand i ankerbrønden, end der kan løbe ud igennem de 2 små huller forneden. Der kan altså stadig løbe vand i ankerbrønden, i meget mindre mængder, men der dannes altså ikke en mindre svømmepøl hvor vandet kan blive kastet rund i alle hjørner af ankerbrønden.

    Det har været en stor skuffelse at båden ikke er tæt, selvom det kun er mindre mængder.

    mvh Jesper Milling

    #10336

    Hej Jesper!
    Tak for godt svar, håber det hjælper. Jeg mener også at vandet skal være på ydersien af båden.
    mvh.
    Søren

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.