Gummipakning ved sejldrev.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2294
    405
    Keymaster

    Hej.
    Gummipakningen der sidder under båden ved sejldrevet er faldet af på min 30 Cruiser, jeg har lavet en ny, er der nogle der ved hvad for noget lim der skal bruges. Jeg har overvejet at bruge Sigaflex eller kontaktlim.

    #9431
    Lars Bøllund
    Keymaster

    Hej Thomas
    Min har aldrig siddet ordentligt fast, Floor Marine har prøvet at gøre det bedre nogle gange uden held. Sidste forår satte jeg den så selv fast med Sikaflex og først på sommeren faldt den helt af.
    Så Sikaflex kan jeg ikke anbefale til den opgave.
    Til gengæld er jeg selv på jagt efter oplysninger om hvad det rigtige er.

    Hører gerne hvis du finder ud af noget, ligesom jeg nok skal offentliggøre hvis jeg finder løsningen.

    Der er måske andre her i forummet der kender den rigtige løsning?

    #9432
    276
    Keymaster

    Hejsa, er lidt nysgerrig… hvad har du lavet den nye pakning af, jeg og andre i havnen har selv samme problem….. Og ja vi er selvfølgelig også klar til et svar på, hvad der kan holde den på plads i mere end en halv sæson

    mange sejlerhilsner

    Impuls af Bogense

    #9433
    405
    Keymaster

    Hejsa, er lidt nysgerrig… hvad har du lavet den nye pakning af, jeg og andre i havnen har selv samme problem….. Og ja vi er selvfølgelig også klar til et svar på, hvad der kan holde den på plads i mere end en halv sæson

    mange sejlerhilsner

    Impuls af Bogense

    Hej. Jeg har lavet den noget gummi vi bruger på mit arbejde, der er er slags tråde inden i så den ikke kan revne, min den gamle pakning var nemlig revnet men den hang lige fast i det ene hjørne da vi fik båden op så kunne jeg tegne den af og skære en ny. Nu mangler jeg bare limen der holder….

    #9434
    637
    Keymaster

    Hej,

    Vi døjede med et tilsvarende problem på vores tidligere båd, en LM 28. Jeg blev rådet til at bruge en god kontaktlim på dåse, og det holdt ikke en hel sæson første gang. Næste gang sleb jeg gummipladen med relativt groft sandpapir og forsøgte igen med kontaktlim. Det holdt sæsonen ud og næste sæson med.
    mvh
    Peter Frøbert, B34 Cruiser Shady Lady

    #9435
    Lars Bøllund
    Keymaster

    Hej igen
    I Masnedø kataloget på side 337 findes Tætningsplade, vare nr 751064, til kr. 514 og en lim, vare nr 169960, til kr 194.
    Hvilken type lim det er ved jeg ikke, men går vel ud fra at det er en velegnet, men det kan nok oplyses af Masnedø.
    På messen i Fredericia talte jeg med Volvo Penta de oplyste at tætningspladen er en Volvo del, hvorimod fastgørelsen af den er en værfts opgave, så limen findes ikke i Volvos reservedelskatalog.

    #9436
    giib
    Keymaster

    Jeg kan næsten kun forestille mig, at det er rengøringen den er gal med. Gummiplade skal være FULDSTÆNDIG ren og 100% affedtet.
    Jeg blev af Floor anbefalet ikke at bruge Sika Flex 291, men noget andet jeg desværre ikke kan huske navnet på.
    Men mon ikke Tec 7 kan klare opgaven, hvis bare gimmien er helt ren. Tec 7 skulle i følge fabrikanten kunne lime alt muligt, OGSÅ under vandlinien.

    #11527
    Freddy Klausen
    Keymaster

    Hej,

    Sidste forår fastlimede jeg min gummipakning med Tec 7. Den holdt perfekt hele sæsonen og sidder stadig som limet fast. Alfa og omega er rengøringen og at både skrog og gummi er HELT tørt. Først slibes både på skrog og gummi, dernæst rengøres med acetone. Når acetonen er tørret væk – det sker meget hurtigt – påsmøres så Tec 7 og gummiet klemmes på. Jeg smurte et tyndt lag på både skrog og gummisiden for at være helt sikker på at alt var dækket.

    Mvh

    Freddy Klausen

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.