Montering af spil

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2296
    Flemming
    Keymaster

    Jeg overvejer at montere større (46ST) genuaspil på min B37 og flytte de eksisterende spil (40ST) over som spilerspil. Dels er de eksisterende spil efter min opfattelse for små til at hale genuaen hjem i frisk luft og derudover så kan jeg godt bruge spilerspil. Er en størrelse på 46ST mon det rette valg?

    Jeg har forstået, at der er indstøbt en aluplade under de eksisterende spil og at jeg vil kunne bore nye huller og skære gevind til de nye M8 skruer. Har nogen erfaringer med at montere nye spil? Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på? Hvilke længde skruer skal jeg anvende?

    Spilerspillene skal monteres på en afsats agter udfra rattet. Kan jeg forvente, at der også her er indstøbt en aluplade og at skruerne kan monteres heri?

    #9439
    giib
    Keymaster

    Du kan kun forvente, at der er indstøbt alu, der hvor der i forvejen sidder spil/spilaflaster/beslag, eller hvor der er “afsat/forberedt” plads til det.

    #9440
    208
    Keymaster

    Hej flemmimg
    du skriver ikke hvad det er for spil.ved at gå en størelse op i lewmar øger du gearingen fra 5,8:1-7,6:1 andersens 46st har8,4:1 hvilket jeg tror er det rigtige for dig,du kan med stor fordel købe dem ved hjertmans bådtilbehør i sverige da kursen kun er 66

    Hilsen 208

    #9441
    Flemming
    Keymaster

    Jeg har nu købt Lewmar 46ST spil via Hjertmans i Sverige, så nu håber jeg, at de er passende i størrelsen. Jeg synes, at Andersen spil ser rigtig gode ud og de har tilsyneladende en bedre gearing, men jeg vil være ked af at skulle have spil af forskellige fabrikater på båden – så nu har jeg valgt Lewmar. Han nogen erfaring med denne størrelse spil på en Bavaria 37?

    Jeg flytter eksisterende Lewmar 40ST spil agter til spilerspil. Umiddelbart ser der ikke ud til at være indstøbt alu under afsatsen agten for cockpitarmen (udfor rattet), hvor der er gjort plads til spilerspil. Så jeg regner med at montere en afstivning af en passende størrelse plade af rustfrit stål på indersiden af skroget (i kistebænken). Har nogen erfaring med dette?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.