Gummiliste agter

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2300
    Medl.nr. 584
    Keymaster

    Hej. Er der nogen som har en ide til, hvordan man frisker den agter gummiliste op ved badeplatformen op. Min er blevet lidt kedelig at se på. Mvh Flemming

    #10286
    Anonym
    Inaktiv

    Brugte skurercream med den grydesvamp og polerede den bagefter.
    Det gjorde jeg sidste år, den er blevet “kedelig” igen.

    Nogle bruger bremseskiverens, lad vær!
    Det virker ikke.

    #10287
    Medl.nr. 1017
    Keymaster

    Almindeligt rensebenzin, så bliver den hvid igen. Efterbehandlet med “udendørs” vinylpleje, som er beregnet til biler 🙂

    #10288
    Medl.nr. 784
    Keymaster

    Skurecreme lyder som noget der ridser. Jeg bruger det samme som det jeg bruger til fribordet. Både rensemiddel og polerer middel. Fungerer fint. Dantec Marien Coat Renser og Dantec Marine Coat konservering. Nemt effektivt og skånsomt.

    #10289
    Lars Poulsen
    Deltager

    Jeg bruger fenderrens, der påføres med en køkkensvamp med den grove side. Der skylles efter med vand. Samme proces som ved rensning af fendere.

    #10290
    Medl.nr. 906
    Keymaster

    Bådrens fra Biltema koster ikke meget – man kan derfor anvende det i liberale mængder – og jeg har brugt det med god effekt de seneste to år – og uden at blive overanstrengt. Gummilisten står nu næsten som ny på min Bavaria 36 fra 2003.

    #10291
    Medl.nr. 967
    Keymaster

    Jeg har prøvet fender rens. Det virker fint.

    Jeg har også prøvet acetone. det renser meget godt, og de bliver helt hvide. Acetonen går nok lidt mere i dybden og hurtigere, og man kan mærke overfladeden er lidt blød og meget lidt rug i overfladen. Den bør derfor beskyttes med vinylpleje bagefter. Jeg tør dog ikke sige om det på lang sigt er en dårlig ide med acetone?

    #10292
    Medl.nr. 163
    Keymaster

    Jeg bruger poler middel fra Ren skib hver år det fungere fint

    #10294

    Tec7 har et renseprodukt på sprayflaske som er fortrinligt til det ,vores står som ny .Prøv også at gøre søgelænderet rent med alm.husholdningssprit ,dette får den pæne hvide farve til at se pæn ud igen.Hilsen Fritz

    #10295
    Medl.nr. 1057
    Keymaster

    Jeg købet min Bavaria i Holland sidste år og Yacht firmaet som selvfølgelig har gjort mange både i stand anvendte Cellulosefortynder.
    Det lyder som et hårdt middel, men det er super og den bliver helt hvid igen. Efterfølgende har jeg behandlet den med silicone spray
    Hilsen Lars

    #10296
    Anonym
    Inaktiv

    Jeg bruger almindelig Marine polish og det virker ok.
    Bjarne

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.