Løse vinduer!!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2316
    276
    Keymaster

    I forbindelse med klargøringen til den kommende sæson, har jeg afmonteret de indvendige plastrammer omkring vinduerne for, at tjekke om der var noget det skulle efterspændes……. og det var der i den grad… Samtlige skruer ved vinduer skulle efterspændes med mellem 6 og 10 omgange, der var kun et par stykker i hvert vindue som ikke kunne skrues med fingrene!!!!! Så det gode råd må være at men efterser disse inden man drager ud på sæsonens togter.
    God sæson til jer alle.

    Palle Hasselstøm Larsen
    30 cruiser Impuls. Bogense.

    #9444
    giib
    Keymaster

    Hej Palle,

    Hvordan afmonterer man de plastrammer ?
    Det skal jeg da også lige checke, selvom jeg ikke har observeret at vindues rammerne har været løse.

    Hvordan opdagede du det ?

    Og tak for det gode råd.

    #9445
    276
    Keymaster

    Hej Giib

    Med en flad skruetrækker kan man i et af de nederste hjørner, forsigtigt!!! løfte rammen ud. rammen er klikket på og var i mit tilfælde forholdsvist nemt at få af.

    Det hele startede egentlig med at der faldt glasfiber støv ud ved vinduerne, hvis vi havde banket lidt “pæle”, så missionen var sådan set bare at få rengjort i hjørnerne og derved opdagede jeg det. et godt råd er at have en støvsuger med, der ligger nemlig meeeget støv inde bagved.
    Jeg har efterfølgende spekuleret på om disse skruer/bolte skal spændes med et bestemt moment??

    mange sejler hilsner

    Palle Hasselstøm Larsen
    30 cruiser. Impuls af Bogense

    #9446
    søren dyrskjøt
    Keymaster

    Jeg har netop foretaget efterspænding af de omtalte skruer, og gav det resultat, at de fleste skruer kunne drejet ½ til 1 omgang. Det er lidt besværligt at fjerne plastrammen, men med lidt forsigtighed, går det godt nok. Pas dog på, de kan knække!

    #9447
    Anonymous
    Keymaster

    Hej Palle.

    Jeg blev også lidt nervøs da jeg så dit indlæg og i vores båd kunne samtlige skruer også efterspændes, så jeg tror det er et generelt problem som alle med Bavaria både bør tjekke.

    Godt set.

    VH Peer
    Bavaria 37 Cruiser, 2007.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.