Ror/rat

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2318
    666
    Keymaster

    Emne : Ror/rat

    Hej!
    Jeg har problem med mit ror, det går meget stramt, skal rorstammen smøres, og hvor hvis det er tilfældet?? Sidste sæson havde jeg også problemet, men det var ligesom det løsnede sig i løbet af sommeren.
    Rattet kører så stramt at selvstyreren overreagerer, så vi sejler slingrekurs.
    M.v.h Louis Buchholtz
    Bavaria 32 2005

    #9450
    509
    Keymaster

    Emne : Ror/rat

    Hej!
    Jeg har problem med mit ror, det går meget stramt, skal rorstammen smøres, og hvor hvis det er tilfældet?? Sidste sæson havde jeg også problemet, men det var ligesom det løsnede sig i løbet af sommeren.
    Rattet kører så stramt at selvstyreren overreagerer, så vi sejler slingrekurs.
    M.v.h Louis Buchholtz
    Bavaria 32 2005
    Vedr. løs ror – jeg havde det modsatte problem! Jeg købte min Bavaria32 fra 05 sommeren 07. Hen over efteråret gik rattet mere og mere stramt!
    Da båden kom på land, kunne jeg næste ikke dreje roret. Jeg demonterede derefter selvstyrer, rorkvadrant og møtrikken således at rorstammen ikke havde nogen påvirkning. Jeg kunne ikke dreje rorbladet med håndkraft og var gør man så. Man klager sin nød der hvor båden var købt. Båden var importeret fra Tyskland og købt i Ishøj.
    Jeg fik at vide det var et kendt problem. I bunden sidder en nylonbøsning og som “udvider” sig i saltvand! Et hul blev gravet ud således at roret kunne sænkes ned. Og det sad fast! Men de lykkedes at få roret ud. Efter et par måneder og flere rykker lykkedes det at få tilpasset bøsningen. Roret drejer nu som en drøm. Og der er ingen problem med møtrikken.
    _________________
    Nausikaa

    #9451
    666
    Keymaster

    Hej!

    Jeg har har prøvet at løsne virine fra kvadranten , og fundet ud af at det ikke er rorstammen, men derimod låsen på rattet der har sat sig fast.
    Jeg har prøvet at sprøjte vd40 ind i hullet, men det har endnu ikke hjulpet. Er der andre der har samme problem?? M.v.h. Louis

    #9452
    682
    Keymaster

    Hej!

    Jeg har har prøvet at løsne virine fra kvadranten , og fundet ud af at det ikke er rorstammen, men derimod låsen på rattet der har sat sig fast.
    Jeg har prøvet at sprøjte vd40 ind i hullet, men det har endnu ikke hjulpet. Er der andre der har samme problem?? M.v.h. Louis

    Hejsa.
    Kom vist med en komentar igår, men har trykket på en forkert knap.
    Mit ror gik stramt nogle steder og løst andre. Kæde strammeren i pidestalen skal løsnes en smule, og kun en smule, kun lige akurat så roret går nemt, uden at være løs.
    Søren

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.