Dørene, igen igen.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2326
    søren dyrskjøt
    Keymaster

    Jeg har gennem 5 år haft store problemer med min 3 døre fra 2004; jeg har fået udskiftet dem 3 gange, og i 2008 forår, fik jeg så et sæt, som havde væprfet i Risskov for omfinering, hvilket absolut ikke har hjulpet, tvært imod. Dørene ligner bølgepap, og de revner i fineren ved kantlisten! Jeg har kæmpet en ulige kamp med DYMC om bestilling af et sæt nye døre – fyldningsdøre, som værftet selv producerer. 2 gange mailede DYMC, at nu havde de bestilt 3 nye døre til mig. Det var bare, viste det sig ved henvendelse direkte til værftet, et stor LØGN. Da Jyske Bank overtog firmaet, sendte jeg et anbefalet brev til dem med bevismateriale i form af mail-kopier, og de anerkendte deres ansvar, MEN, der er bare ikke sket en skid! Og nu er firmaet tilsyneladende helt lukket ned. Hvad gør vi, jeg tror, der er mange i samme situation. Man kunne jo henvende sig til Floor Marine og høre, hvad de nye fyldningsdøre koster i indkøb direkte fra værftet i ubehandlet stand. Man skal således selv sørge for tilpasning, evt. bejdsning og lakering. Risskov Finer Center har overfor mig tilkendegivet, at man er villig til at omfinere dørene med 2 lag lagt i kryds, hvilket ville standse bulingen effektivt, hvorefter de bejdser og lakerer med 2-komponent lak.

    Har du samme problem, så giv mig en mail, og jeg vil samle op på problemet og henvende mig direkte på alles vegne til Jyske Banks Direktion med vores krav. Det kan ikke være meningen, at os, der har støttet firmaet ved køb at deres rpodukter, skal røvrendes, mens de “store investorer” får deres dækket

    Giv mig en mail – men kun om dørproblemerne – og jeg skal arbejde på sagen. Hvis det bliver nødvendigt at man selv skal bestille og købe dørene på værftet, kan det kun være en fordel, at vi køber i samlet flok. Jeg er sikker på, at Michael Floor er villig til at hjælpe os.
    Jeg har konkret fra Mike Royer fra væftet, at de er villige til at levere ved bestilling.

    #9464
    HO
    Keymaster

    Jeg har gennem 5 år haft store problemer med min 3 døre fra 2004;
    Giv mig en mail – men kun om dørproblemerne – og jeg skal arbejde på sagen. Hvis det bliver nødvendigt at man selv skal bestille og købe dørene på værftet, kan det kun være en fordel, at vi køber i samlet flok. Jeg er sikker på, at Michael Floor er villig til at hjælpe os.
    Jeg har konkret fra Mike Royer fra væftet, at de er villige til at levere ved bestilling.
    Hej
    Hvorfor ikke skrive direkte til Bavaria med alle problemerne – evt. true dem med lidt presseomtale ?

    #9465
    148
    Keymaster

    Hej Søren

    Du har ret, DYMC er lukket helt ned. Læs den mail vi har fået nederst. Kan vi gøre noget sammen? Vores problem er, at vi købte en ny Bavaria 34 i 2008 af DYMC af sælger Erik Thomsen, til levering i Tyskland., Den blev leveret og søsat af Sleepy Yacth i Heinkendorf, den 7/5-08. Båden skulle være primet og bundmalet og den så rigtig flot ud, og vi var meget tilfredse, . Så langt, så godt. Nu er der gået ca. et år og vi skulle have bundmalet igen. Da den kom op, opdagede vi, at der stort set ingen bundmaling var tilbage, fordi primeren har været hærdet af inden der blev bundmalet, og bundmalingen derfor ikke kan hæfte til primeren. Ydermere er de fire steder, hvor stativet har hvilet ikke engang primet – de står i ren gelcoat . Nu har vi ellers gået og pralet af, at vi ikke har haft problemer med DYMC, men træerne vokser åbenbart ikke ind i himlen! Kender du noget til andre, der har haft lignende problemer?

    Sejlerhilsen Kirsten og Freddy, Bavaria 34 cruiser (Magda)

    Mail fra DYMC:
    Vi kan meddele at selskabet den 28-04-2009 har anmeldt betalingsstandsning til Skifteretten i Randers.

    Skifteretten har ikke truffet afgørelse om, hvorvidt anmeldelsen kan imødekommes endnu, men det forventes at komme i denne uge, måske allerede 30. april.

    Retsvirkningen af en betalingsstandsning er, at ”gammel” gæld ikke må betales. Dette forbud omfatter afhjælpning af reklamationer for leverancer foretaget forud for betalingsstandsningen.

    Vi har derfor ikke mulighed for at imødekomme jeres krav eller ønsker.

    Ovennævnte gælder alle kreditorer og ikke kun jer.

    Vi skal også meddele at alle henvendelser for fremtiden skal ske til Advokat Jesper Høy hos Dahl Advokater i Viborg.

    Med venlig hilsen

    Dansk Yacht og Marine Center Aps

    Walther Rahbek

    #9466
    søren dyrskjøt
    Keymaster

    Det er helt nyt for mig, at selskabet er gået i betalingsstandsning. Så er der nok ikke noget at hente der mere, men vi kunne jo bombardere advokaten med vores krav. Hvor er det for dårligt af Jyske Bank! Med hensyn til dit problem om bundmaling ligner det helt klart ren bedrageri, idet man kun har brugt meget lidt bundmaling eller for ringe kvalitet for at spare. Jeg har hørt om andre med samme problem. Men I har så ikke problemer med døre?

    #9467
    148
    Keymaster

    Hej Søren,
    Angående døre, så har vi ikke problemer – endnu, men i vores tidligere båd – Bavaria 32 fra 2004, havde vi begyndende problemer med, at fineren bulede, da vi solgte den sidste år. Det er beklageligt, at vores både, som vi ellers er glade for, skal være belemrede med fejl p.g.a. sjusk m.v. Kan man mon bringe sine krav videre til underleverandørerne, eller hvad fanden gør man

    #9468
    søren dyrskjøt
    Keymaster

    Lad os lige se, hvor mange indlæg der kommer her på forum, så kunne vi måske sammen sende krav til advokaten. Jeg tror ikke det hjælper noget som helst at rette henvendelse til værftet.

    #9469
    148
    Keymaster

    Vi tror desværre, du har ret, men vil gerne være med til fælles krav, da vi føler os grundigt snydt. Vores telefon er 22374352 / 51204606

    #9470
    søren dyrskjøt
    Keymaster

    Hej alle:

    sidste nyt er som i kan se her på siden, at DYMC er gået i betalingsstandsning og at enhver henvendelse skal rettes til en advokat i viborg. Jeg har været i kontakt med floor Marine i Egå. De er villige til at skaffe nye fyldningsdøre hjem fra værftet til en pris inc. lakering og nye håndtag mellem 1500-2000 pr stk. Det drejer sig da om de noget lysere mahogni-døre. Man skal skynde sig med sin bestilling, da værftet er ved at gå over til en helt ny type “pladedøre” uden buede ender!
    Jeg har d.d. selv bestilt 6 døre sammen med et andet medlem. De vil ankomme til Floor i Egå snarest lagt en en ny båd. Derved spares en del på fragten. Hvis man synes, at dørene er for lyse til den mørke abtering (2000-2005), kan man få den bejdselakeret hos en sprøjtmaler. Pas på med målene, der er flere typer.

    Hermed tror jeg ikke, at jeg kan gøre mere i denne sag, men opfordre til, at sende sit økonomiske krav direkte til advokaten vedlagt dokumentation for sit krav i form af regninger, mails, aftaleafskrifter m.v.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.