Defekt dørlås

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2348
    Flemming
    Keymaster

    Jeg har desværre konstateret, at en fjeder i låsemodulet til en af mine døre er sprunget. Resultatet er at håndtaget “hænger” slapt ned, hvilket selvfølgelig skal udbedres.

    Jeg har haft håndtag og låsemodulet afmonteret. Umiddelbart ser det ud som om, at det er vanskeligt at skille låsemodulet fra hinanden, så fjedren kan udskiftes. Jeg har derfor idag talt med den danske importør af Mobella dørhåndtag og lås for at udskifte hele låsemodulet. Det er muligt at bestille et komplet nyt sæt håndtag og låsemekanisme for ca. 1300 kr. Låsemodulet kan ikke købes seperat.

    Umiddelbart er det jo forholdsvis mange penge at skulle betale for en defekt fjeder, når jeg jo ikke har brug for at købe et nyt håndtag og øvrige beslag.

    Er der nogen som har erfaringer med at udskifte fjedre i låsemodulet eller har fundet andre løsninger på et tilsvarende problem?

    #9521
    654
    Keymaster

    Hej Flemming!

    Fandt du en løsning til udskiftning af fjederen?
    Fjederen i låsen til toiletdøren er netop knækket.

    Mvh

    #9522
    Flemming
    Keymaster

    Jeg har løst problemet ved at skille låsemodulet ad, hvilket var bøvlet, men ikke umuligt. Fjederen kunne genbruges, så nu virker håndtaget igen som det skal.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.