Plast type til bor i cockpittet

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2352
    Hvam
    Keymaster

    Hej er den nogle der kan hjælpe mig med hvilken type plast der er benyttet til lave cockpit bord af på de nye Bavarier?

    Som jeg ser det er det en plast plade der er limet teak finer på!

    MVH
    Jesper

    #9524
    208
    Keymaster

    jeg vil tro det er det man kalder en formikaplade ,førhen lavede man selv køkkenbordplader og på bagsiden limede man en formikaplade ,men om man stadig kan købe sådanne plader ved jeg ikke.dørken er lavet på samme måde,har selv limet en i egen båd

    hilsen 208

    #9525
    Hvam
    Keymaster

    Jeg kan ikke lige finde noget om formikaplade!

    Men jeg har kikket lidt på PVC og opskummet PVC!
    Det skulle der vel ikke være noget i vejen for at benytte!

    #11541
    giib
    Keymaster

    Du skal nok sørge for at pladen og fineren kan arbejde sammen, ellers vil limen ikke holde. Jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke at cockpit bordene er med ægte finer i de nye Bavariaer.

    En fra vores svenske søsterklub har larkeret cockpit bordet med 8 lag blank lak; det ser hamrende godt ud.

    #9526
    412
    Keymaster

    Hej Peter

    har du et link til det omtalte “svensker-bord”

    hilsen
    John

    PS: og så bare fordi du har fået “selvstyrer” kan du da godt hilse når du sådan tøffer rundt inde i Københavns Havn 🙂

    #9527
    giib
    Keymaster

    Desværre ikke; jeg så bordet “live” forrige år på Flakfortet, ved et Bavariaklub træf.

    Jeg er blevet meget reserveret, efter jeg har fået den selvstyrer
    Men det er for dårligt at jeg ikke hilste på en fra Bavariaklubben. Det skal ikke gentage sig. Undskyld.

    #9528
    412
    Keymaster

    Hej Peter

    Så må vi håbe “svensker-gutten” kommer til Flakfortet sidst i august – så “angriber” vi båden og får taget de nødvendige billeder. Har du sat X i kalenderen?

    hilsen
    John

    PS. er selvstyreren gået i stykker eller hvad laver GIIB i Dragør?????

    #9529
    giib
    Keymaster

    Han var der desværre ikke sidste år, og han kommer i øvrigt fra Råå. Men lad os håbe han dukker op.

    Selvstyren virker upåklageligt; jeg er ved at få repareret en skade i stævnen. Pinlig affære, du kan få historien på Flakfortet ;o)
    Men den når heldigvis at blive sejlklar til min fem ugers sommerferie, der starter på fredag.

    Fem ugers sommerferie i båden; hvad mere kan man ønske sig ?

    #9530
    HO
    Keymaster

    Fem ugers sommerferie i båden; hvad mere kan man ønske sig ?”

    6 uger

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.