- Dette emne har 8 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 16 år, 10 måneder siden af
giib.
-
ForfatterIndlæg
-
juni 22, 2009 kl. 00:23 #2352
Hvam
NøgleansvarligHej er den nogle der kan hjælpe mig med hvilken type plast der er benyttet til lave cockpit bord af på de nye Bavarier?
Som jeg ser det er det en plast plade der er limet teak finer på!
MVH
Jesperjuni 22, 2009 kl. 13:35 #9524208
Nøgleansvarligjeg vil tro det er det man kalder en formikaplade ,førhen lavede man selv køkkenbordplader og på bagsiden limede man en formikaplade ,men om man stadig kan købe sådanne plader ved jeg ikke.dørken er lavet på samme måde,har selv limet en i egen båd
hilsen 208
juni 22, 2009 kl. 23:14 #9525Hvam
NøgleansvarligJeg kan ikke lige finde noget om formikaplade!
Men jeg har kikket lidt på PVC og opskummet PVC!
Det skulle der vel ikke være noget i vejen for at benytte!juni 23, 2009 kl. 00:20 #11541giib
NøgleansvarligDu skal nok sørge for at pladen og fineren kan arbejde sammen, ellers vil limen ikke holde. Jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke at cockpit bordene er med ægte finer i de nye Bavariaer.
En fra vores svenske søsterklub har larkeret cockpit bordet med 8 lag blank lak; det ser hamrende godt ud.
juni 25, 2009 kl. 11:10 #9526412
NøgleansvarligHej Peter
har du et link til det omtalte “svensker-bord”
hilsen
JohnPS: og så bare fordi du har fået “selvstyrer” kan du da godt hilse når du sådan tøffer rundt inde i Københavns Havn 🙂
juni 25, 2009 kl. 14:41 #9527giib
NøgleansvarligDesværre ikke; jeg så bordet “live” forrige år på Flakfortet, ved et Bavariaklub træf.
Jeg er blevet meget reserveret, efter jeg har fået den selvstyrer
Men det er for dårligt at jeg ikke hilste på en fra Bavariaklubben. Det skal ikke gentage sig. Undskyld.juni 28, 2009 kl. 12:28 #9528412
NøgleansvarligHej Peter
Så må vi håbe “svensker-gutten” kommer til Flakfortet sidst i august – så “angriber” vi båden og får taget de nødvendige billeder. Har du sat X i kalenderen?
hilsen
JohnPS. er selvstyreren gået i stykker eller hvad laver GIIB i Dragør?????
juni 29, 2009 kl. 03:27 #9529giib
NøgleansvarligHan var der desværre ikke sidste år, og han kommer i øvrigt fra Råå. Men lad os håbe han dukker op.
Selvstyren virker upåklageligt; jeg er ved at få repareret en skade i stævnen. Pinlig affære, du kan få historien på Flakfortet ;o)
Men den når heldigvis at blive sejlklar til min fem ugers sommerferie, der starter på fredag.Fem ugers sommerferie i båden; hvad mere kan man ønske sig ?
juni 29, 2009 kl. 13:33 #9530HO
NøgleansvarligFem ugers sommerferie i båden; hvad mere kan man ønske sig ?”
6 uger
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.