Slagside

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2405
    191
    Keymaster

    slagside.
    Vi har en Bavaria 36, 2004 med 2 kahytter og dyb køl. Den har ret meget slagside – måske pga. 3 stk. batterier, der ligger i styrbords side. Har andre haft lignende problem og hvordan har du/i eventuelt løst problemet.

    Venlig hilsen
    Jens-Jørgen, Jacaranda

    #9665
    HO
    Keymaster

    slagside.
    Vi har en bavaria 36, 2004 med 2 kahytter. Den har ret meget slagside – måske pga. 3 stykbatterier, der ligger i styrbords side. Har andre haft lignende problem og hvordan har du/i eventuelt løst problemet.

    Venlig hilsen
    Jens-Jørgen, Jacarande
    Hejsa
    Vores B30C har det samme problem – jeg tror det er mange Bavaria modeller med de problemer – gennerel er Bavaria vist et discount produkt.
    Jeg har lagt nogle blybarrer i SB kistebænk + en 25 litter vanddunk fyldt med vand helt ude i stævnen.
    mvh
    Hans Olsen

    #9666
    276
    Keymaster

    hejsa….

    discount ja måske, men vi har vel fået det vi har betalt for. har selv en 30 crusier og ja, der er også lagt bly i… men føler ikke at det er et problem. Kigger man på anskaffelsessummen på andre mærker i samme størrelse, så er der en markant forskel…. og spørgsmålet er så om man opnår en større lykke i livet ved at anskaffe sig en sådan … eller de har lignende problemer???.

    ps. håber at se en masse Bavaria sejlere til træf i bogense, tilfredse eller ej,,,,

    Med venlig hilsen

    Impuls af Bogense.
    Palle & Jette Larsen

    #9667
    giib
    Keymaster

    Korrekt, bavaria ER billig, men konstruktionen og glasfiber arbejdet er fuldt på højde med andre dyrere mærker. Hvor bavaria halter, er indretningen.

    Et Bavariaskrog er faktisk ret gedigent; tyk glasfiber der er vridningsstabilt. Prøv engang at læse nogle af de brugtbåd test der er på nettet og i udenlandske magasiner; der klarer Bavaria sig LANGT bedre end andre dyrere mærker. Og det er netop brugtbåds tests, der siger noget om kvaliteten.

    De problemer Bavaria ejere har, har ejere af dyrere både også, men det hører vi bare ikke om.

    Jeg har kun ET problem med min B30C; siddekomforten på sofaerne om læ. Vinklen mellem sæde og ryg passer i hvert fald ikke til mig.

    #9668
    703
    Keymaster

    Hej Peter.
    Jeg har selv en bavaria 36 fra 2004, som jeg faktisk er vældig tilfreds med. Jeg har ledt efter forskellige test, men kun set en test af en Bavaria 44 idet sidste bådmagasin. Kunne du evt. give mig nogle link til andre brugtbåds teste.
    på forhånd tak.
    Søren Wrang Sønderborg.

    #9669
    giib
    Keymaster

    Hej Peter.
    Jeg har selv en bavaria 36 fra 2004, som jeg faktisk er vældig tilfreds med. Jeg har ledt efter forskellige test, men kun set en test af en Bavaria 44 idet sidste bådmagasin. Kunne du evt. give mig nogle link til andre brugtbåds teste.
    på forhånd tak.
    Søren Wrang Sønderborg.

    Når man nu SKAL bruge nogle artikler, kan man ikke finde dem !!! Men her er et par stykker:
    [url:2j4ov88f]http://www.practical-sailor.com/issues/24_9/boatreview/4344-1.html[/url:2j4ov88f]
    [url:2j4ov88f]http://www.yachtinglife.co.uk/reviews.php?reviewnumber=45[/url:2j4ov88f]

    På denne hjemmeside, kan man købe tests:
    [url:2j4ov88f]http://www.ybw-directory.com/Marine_Directory/home.jsp[/url:2j4ov88f]

    PBO (Practical Boat Owner) og YBW (Yachting & Boating World) har haft et par tests og et af de Danske bådmagasiner havde da en brugtbåds test for kort tid siden (så vidt jeg husker).

    Nu skal jeg ikke dømme andre både, men blandt mine sejlervenner er der Danske, Svenske og Franske både repræsenteret, og min Bavaria falder bestemt ikke igennem hvad kvalitet på skroget angår. Med hensyn til skrogets kvalitet, vil jeg ikke bytte med nogle (og dog måske lige med en Sagitta 35; den er bygget som en kampvogn).

    #9670
    499
    Keymaster

    Nu har jeg haft både en 30 og nu en 37, på 30eren kunne jeg godt have lidt slagside, men vægten rykker sig når vandtanken er tom bb side og toilet tanken er fuld SB side, der er trods alt en del liter/kilo man flytter fra BB til SB, og omvendt.

    Mvh Ivan Nielsen

    Deep Blue, Frederikshavn

    #9671
    giib
    Keymaster

    Med begge tanke fyldt helt op, ligger min B30C helt lige. Jeg har to 140Ah batterier liggene i styrbords kistebænk.

    #9672
    34
    Keymaster

    Hej med jer.

    Vi har haft en Bavaria 31 år 2000- og vi havde ingen problemer.
    Senere i 2003 blev det til en Bavaria 38 som både var o.k. mht. vandlinien og ligevægt, den havde vi nu heller ingen kvaler med.
    Vi skiftede til en Vision 40 i påsken 2007 og bortset fra lidt utætheder omkring fribordsvinduerne,så er vi såmæn også meget glade for den.Iøvrigt er vandlinien også her helt fin.

    Jeg ville gerne have haft en X 40 men der er også næsten 1,5 mil. til forskel.

    Lars Christiansen
    Glad Bavaria ejer.

    #9673
    784
    Keymaster

    Vi havde en Albin Ballad i flere år. Den havde også slagside. Gamle bådtyper anses for solide. Ja selv en Colin Archer anses for velsejlende . Jeg er holdt op med at lytte til den slags molesladder.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.