Hvordan får jeg et rent og opfrisket dæk?

  • Dette emne har 2 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 8 år siden af Medl.nr. 807.
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2412
    Medl.nr. 807
    Keymaster

    Hej

    Jeg har netop vasket mit dæk og kan se at jeg ikke kommer helt i bund og får alt snavset væk. Der gemmer sig stadigt snavs i det skridsikre lag. Jeg har anvendt Renskib R-140 bådshampoo, som ellers gør det godt i løbet af sommeren.

    Er der nogle der ligger inde med nogle gode metoder til at få dækket helt rent og frisket op igen så det får lidt glans?

    Hvad gør i andre?

    Hilsen
    Dan

    #10219
    Medl.nr. 699
    Keymaster

    Hej Dan
    Hvis det er den nubrede/skridsikre gelcoat overflade, så bruger vi en alm. skurebørste og hvis det er helt galt polerer vi dækket med Renskibs program. Den nubrede overflade kræver dog en fiberarmeret polerskive.
    Mvh
    Kim

    #11582
    Medl.nr. 807
    Keymaster

    Hej

    Jeg fik også svar på facebook fra Martin Walter Massenberg fra Renskib og det vil jeg da videregive her.

    Han pointerede overfor mig at R-140 Shampooen er til vedligeholdelse og ikke til at rense med.

    Han foreslog at jeg brugte R-110 Gelcoat cleaner til opgaven og de steder hvor snavset sad meget fast kunne jeg bruge R-110 ufortyndet uden risiko for båden. Yderligere kunne jeg gå videre og anvende R-120 med lammeuld på det skridsikre mønster og simpelthen polere det hvis det var nødvendigt.

    Jeg endte med at kunne nøjes med Gelcoat cleaner i fortyndet tilstand på 98% af dækket og nogle enkelte steder brugte jeg det så ufortyndet. Der ligger en video på Renskibs hjemmeside som viser fremgangsmåden meget fint. Tag et kort område af gangen, spray fortyndet Gelcoat cleaner på, børst og tør til sidst af.

    Det tog en del tid, men resultatet er et flot skinnende dæk igen.

    Mvh
    Dan

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.