Vandlinie på B 30

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2174
    JJE
    Keymaster

    Jeg er ved at få hævet min vandlinie på min Bavaria 30 fra 2006. Nu mangler de kun den hvide og blå stafering for neden, men skal det ikke males på. Jeg kan ikke tro at sådan en stafering eller tape er holdbar i længden.
    Har andre fået hævet deres vandlinie og hvordan.
    Venlig hilsen
    Jørn Jensen

    #9221
    Primavera
    Keymaster

    😀 Hej. Jeg har selv en B 30 fra 2006. Vi har fået eftermonteret et elektrisk ankerspil, og ilagt 80 meter kæde. Det ser ud til at have hjulpet godt på det. Vi lægger nok yderligere 20 – 30 kg. ballast ude i stævnen, så tror jeg vandlinien kommer til at passe.

    Jeg tror at sejlegenskaberne bliver bedre, når stævnen kommer lidt ned. Jeg tror at den vandlinie værftet har sat, er den vandlinie, der giver den optimale sejlads.

    Er det DMYC som står for ommalingen eller afsætning af ny vandlinie?

    God vind Ole CP

    #11513
    giib
    Keymaster

    Hvornår er jeres B30Cere fra ?
    Min er fra 9. måned 2006, og har ikke problemer med vandlinien=den 100% lige !!! Jeg har ca. 20mm ned til vandlinien hele vejen rundt, målt fra den blå stribe.
    http://pwb.smugmug.com/gallery/3255350_sJFKR#224575444
    Måske ikke det bedste billede, men jeg synes det giver et indtryk af hvor lige den ligger. Og der er båden endda afrigget; alt er tømt i forkahytten og salonen, kun kistebænken er fyldt med gummibåd/påhængsmotor og diverse rod

    #9222
    JJE
    Keymaster

    😀 Hej. Jeg har selv en B 30 fra 2006. Vi har fået eftermonteret et elektrisk ankerspil, og ilagt 80 meter kæde. Det ser ud til at have hjulpet godt på det. Vi lægger nok yderligere 20 – 30 kg. ballast ude i stævnen, så tror jeg vandlinien kommer til at passe.

    Jeg tror at sejlegenskaberne bliver bedre, når stævnen kommer lidt ned. Jeg tror at den vandlinie værftet har sat, er den vandlinie, der giver den optimale sejlads.

    Er det DMYC som står for ommalingen eller afsætning af ny vandlinie?

    God vind Ole CP

    Ja det er DYMC der står for ændringen.
    Jørn

    #11514
    JJE
    Keymaster

    Hvornår er jeres B30Cere fra ?
    Min er fra 9. måned 2006, og har ikke problemer med vandlinien=den 100% lige !!! Jeg har ca. 20mm ned til vandlinien hele vejen rundt, målt fra den blå stribe.
    http://pwb.smugmug.com/gallery/3255350_sJFKR#224575444
    Måske ikke det bedste billede, men jeg synes det giver et indtryk af hvor lige den ligger. Og der er båden endda afrigget; alt er tømt i forkahytten og salonen, kun kistebænken er fyldt med gummibåd/påhængsmotor og diverse rod

    Min Bavaria 30 er fra februar 2006
    Jørn

    #9223
    Primavera
    Keymaster

    😀 Hej Vores båd er fra juni 2006. Den er med den lave køl. Jeg har set andet sted på forum, at det måske kan have noget med det at gøre?

    Primavera, Hejren, Hundige havn

    #9224
    Jesper Lassen
    Keymaster

    😀 Hej. Jeg har selv en B 30 fra 2006. Vi har fået eftermonteret et elektrisk ankerspil, og ilagt 80 meter kæde. Det ser ud til at have hjulpet godt på det. Vi lægger nok yderligere 20 – 30 kg. ballast ude i stævnen, så tror jeg vandlinien kommer til at passe.

    Jeg tror at sejlegenskaberne bliver bedre, når stævnen kommer lidt ned. Jeg tror at den vandlinie værftet har sat, er den vandlinie, der giver den optimale sejlads.

    Er det DMYC som står for ommalingen eller afsætning af ny vandlinie?

    God vind Ole CP

    Hvad er det for et ankerspil du har eftermonteret? Vertikalt, horisontalt, type? Hvordan er det placeret/arrangeret? Har du evt et par billeder?

    #9225
    Primavera
    Keymaster

    Hej…

    jeg skal en tur i båden i weekenden. jeg tager nogle billeder med digitalkameraet og sender til dig (hvis jeg husker kameraet). Monteringsarbejdet har Floor/DMYC foretaget. De har et kanonlækkert beslag i rustfrit stål, som ankerspillet er monteret på.

    God vind
    Ole CP

    #9226
    giib
    Keymaster

    Hej Jørn,

    Der nok mange der er interesseret i at se din installation, så hvad med at give billederne til webmaster, så de kan blive lagt på hjemmesiden til alles interesse ?

    Dette må gerne være en general opfordring.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.