Bøjede hængsler til kistebænke i cockpit

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2454
    767
    Keymaster

    På min nye (brugte) Bavaria 38 fra 2003 er hængslerne til sæderne over kistebænkene bøjet nedad en lille cm. I begge sider af cockpittet. Er der nogen, der har oplevet et tilsvarende problem, og er der mon tale om en konstruktionsfejl, når det nu er sket i begge sider?

    Jeg tænker, at det måske kan skyldes manglende understøttelse fra neden, men umiddelbart ser det fint ud med en sort tætningsliste hele vejen rundt nedenunder.

    Det er ikke et kæmpe problem, men det medfører, at sæderne står lidt skævt i forhold til resten og at de ikke passer helt med lukkemekanismen.

    Nogen gode råd til, hvordan man retter dem ud? Og til, hvordan problemet undgås fremover?

    #9740
    Jacob
    Keymaster

    På min bavaria 38 er kistebænkene understøttet af justerbare bolte. Kistebænken lukker ned på en bolt i hver side,der er boret igennem glasfiberen inden i kistebænken og monteret to møtrikker , en over og en under glasfiberen.
    Man kan dermed justere højden når kistebænken er lukket så den flugter med resten af båden.
    – måske dine bolte er faldet af eller justeret forkert-

    #9741
    Karsten
    Keymaster

    Jeg har skiftet disse bolte ud med gummifødder i korrekt højde, hvorved alt knirken mm fra kistebænkene er væk. Nu hviler låget på gummi fødderne og der gnaves ikke længere i glasfiberen, når du går på kistebænken. Den lokale tømmerhandel har disse.

    #9742
    søren dyrskjøt
    Keymaster

    Jeg har selv Bavaria 38 fra 2004 og kender udemærket problemet med de bøjede hængsler i kistebænkelågene. De er simpelthen alt for svage i godset. Jeg overvejer at skifte dem til nogle kraftigere. Men det løser ikke helt problemet med de lidt forsænkede sæder. alle de 38.ere jeg så hos Floor havde samme skavank og gjorde dengang opmærksom på det. Jeg ved, at Floor gik videre med det til værftet, men…. Det må du/vi nok leve med.

    #9743
    767
    Keymaster

    Tak for input 🙂

    Jacob: Mine kistebænke har også justerbare bolte. Men kun to i hver side, som støtter låget længst inde mod cockpittet. Der er altså ikke rigtig noget, der støtter lodret under hængslerne. Er det også sådan på din båd?

    Er der nogen, der har løst dette ved at montere ekstra understøttelse?

    Karsten: Kan du sende et billede af din løsning? Og hedder gummidimserne noget specifikt?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.