Gas

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #2540
    søren dyrskjøt
    Keymaster

    Hej, er der nogen som kan fortælle mig, om man umiddelbart kan frakoble den blå 3-kgs gasflaske og tilkoble en 6 kg alm (glasfiberflaske, med en anden regulator) uden gasovnen skal have andre dyser?? Jeg er nemlig træf af at betale de mange penge for den blå, når man kan få alm. gasflasker til under det halve. Næste spørgsmål: må flasken ligge ned?
    Jeg havde tænkt mig, at gasflasken skulle ligge i gennemgangen ved styrepladsen og med studsen ind i gasrummet, hvor lågen fjernes, så kan evt. usivende gas blot løbe ud i vandet, faktisk, som det er nu.????

    hilsen Søren

    #9863
    HO
    Keymaster

    Hej, er der nogen som kan fortælle mig, om man umiddelbart kan frakoble den blå 3-kgs gasflaske og tilkoble en 6 kg alm (glasfiberflaske, med en anden regulator) uden gasovnen skal have andre dyser?? Jeg er nemlig træf af at betale de mange penge for den blå, når man kan få alm. gasflasker til under det halve. Næste spørgsmål: må flasken ligge ned?
    Jeg havde tænkt mig, at gasflasken skulle ligge i gennemgangen ved styrepladsen og med studsen ind i gasrummet, hvor lågen fjernes, så kan evt. usivende gas blot løbe ud i vandet, faktisk, som det er nu.????

    hilsen Søren
    Hej
    Du skal have en anden regulator da 3kg ikke passer på en 6kg.
    Gasflasken må aldrig ligge ned når den er i brug, du vil få “flyende” gas i anlæget, hvilket kan ødelægge dine brændere.
    Af samme grund skal en regulator også være over toppen af flasken.
    Det er ikke lovlivligt den måde du beskriver, er gasflasken tilsluttet, skal hele gasflasken være i en kasse med afløb ud i det fri.
    Alternativ skal hele flasken stå ude i det fri.
    Du må faktisk ikke engang have en ekstra flaske med, med mindre den opbevares i det fri eller i en lukket kasse med afløb ud i det fri.
    Selvom vi bruger kogeblus og ovnen, holder en 3kg en hel sommer, godt og vel.

    #9864
    søren dyrskjøt
    Keymaster

    TAK for svaret, jeg tror nu, at jeg dropper tanken. Vi bruget mellem 2-3 3-kgs på en sæson, men vi er også i båden 2-4 mdr. og vi bager meget.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.