Varmeveksler

Tagget: 

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #12699
    John Bisgaard
    Deltager

    Hej Bavarians
    Messingflangen på mit varmevekslerhus (MD2020D) er begyndt at “lette på låget” = slippe taget i det støbte varmevekslerhus med tiltagende lækage til følge. Jeg har en idé om at at den er limet på med epoxy fra fabrikken. I det hele taget er der et mindre godt system Volvo har fundet på med den ekstra ekspansionbeholder og gennemhullede kølerdæksel. Det virker som en lappe-videre-løsning på den normale lukkede ekspansion. Jeg overvejer at få loddet en muffe med rørgevind på i stedet. Er der nogen der har erfaring med dette emne?
    Vh John B

    #12704
    John Bisgaard
    Deltager

    Hej Bavarians
    Lige en lille opfølgning på mit lille varmevekslerproblem. Der er nu alu-tig’et en muffe med 3/4″ gevind på min varmeveksler som erstatning for messingvrideren (den var tæret papirstynd og revnet). Det originale t-stykke er nu skruet direkte i muffen. Alt er nu 100% tæt. Det kostede kr. 400,- + et par nye pakninger og samlet set, en 6-7 timer i en akavet arbejdsstilling. Alternativt er et nyt varmevekslerhus til kr. 16-18.000,- + montering. Måske andre kan bruge den idé til at løse den indbyggede svaghed på MD-10-20-30 motorene. Eller foregår det hele på Facebook efterhånden?
    Vh John B.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.